Elephanttea Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 ute efter en metal gitarr... det blir så att jag har de här två modellerna att välja emellan. något där ute som är bekant med de?
Limpan Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 (redigerat) Metal, Telecaster?? Måste vara en Telecaster på steroider om det ska låta bra i metal :-P Schecter bygger bra metal-guror, tycker dock deras halsar är lite för tjocka, Jag var nära att köpa en blackjack C-1 men p.ga halsen blev det en LTD istället. Förresten, Gillar du aktiva mickar? EMG? eller passiva? Redigerat 25 september 2009 av Limpan
Fertan Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 "En gitarr med masssor av finesser för ett modernt tungt gitarrsound! Vi designade den här telcaster modellen för Jim Root(Slipknot/Stone Sour) och den tar dig (minst) till 11! " Pickups: 1 EMG 60 (Neck); 1 EMG 81 (Bridge) Det var ju en variant!
Limpan Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 "En gitarr med masssor av finesser för ett modernt tungt gitarrsound! Vi designade den här telcaster modellen för Jim Root(Slipknot/Stone Sour) och den tar dig (minst) till 11! " Pickups: 1 EMG 60 (Neck); 1 EMG 81 (Bridge) Det var ju en variant! ohå, kan man göra så med en tele? 🥰 ...Klart man kan, men jag föredrar andra guror till sånt 😕 Har inte testat dessa två gitarrer så jag drar mig ur tråden nu...
Fertan Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Tydligen.. Med 009-042 strängar 😉 Skulle nog också undvika en tele för metal, men har som Limpan inte testat någon av gitarrerna så drar mig också ur här nu.
Elephanttea Postat 25 september 2009 Trådstartare Postat 25 september 2009 jepp. aktiva mickar, EMG 80, 81, 89... de är otroliga för metalljud. och jag älskar Fender gitarrer, telecastern känns otrolig bra. men Schectern har jag inte testat. ett annat alternativ är Epiphone Zakk Wylde modellen, med EMG mickar, dock inte 80 eller 81, utan en billigare variant...
martinm Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Jag har bara goda erfarenheter av Schecter. Har en PT och en C-1 Classic. Classicen är ganska lik Hellraisern. Den har dock Seymour Duncan-mickar i stället för EMG. Byggkvalitet och ljud är riktigt bra. Satsa på en beggad så tjänar du lite pengar. Brukar kunna köpas för ca 5000. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.