Jump to content
Annons

Hjälp mottages gärna... (midiverb4)


Kaptensarkasm

Recommended Posts

Har ett litet problem med mitt midiverb4, jag får in men inte ut signal.

Har felsökt hela jävla signalkedjan samt testat att koppla det enklast möjliga (Gitarr -> Preamp -> midiverb4 -> Högtalaren på en tandberg) och när jag testar det sistnämnda får jag genom bitvis med signal när allt står på max, men signalen är torr..

Har felsökt enheten enligt manualen också dvs kollat att alla parametrar står rätt och så.

Någon som haft liknande problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Utsignalen måste till en förförstärkare eller mixer eller likande.. inte direkt till en högtalare (Tandberg).

Titta på sidan 21 i manualen http://www.alesis.com/stuff/contentmgr/fil...erb4_manual.pdf

Har ett litet problem med mitt midiverb4, jag får in men inte ut signal.

Har felsökt hela jävla signalkedjan samt testat att koppla det enklast möjliga (Gitarr -> Preamp -> midiverb4 -> Högtalaren på en tandberg) och när jag testar det sistnämnda får jag genom bitvis med signal när allt står på max, men signalen är torr..

Har felsökt enheten enligt manualen också dvs kollat att alla parametrar står rätt och så.

Någon som haft liknande problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men jag kör den genom mikrofonförstärkaren i Tandbergaren...

Det låter inte så lämpligt. Effektens utgång borde kopplas in på en lineingång och inte en micingång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte så lämpligt. Effektens utgång borde kopplas in på en lineingång och inte en micingång...

Det är sant, men signalen borde ju bli samma fast förvrängd?

Problemet är ju att det knappt kommer ut någon signal alls och i felsökningssyfte så lär väl linje eller mic förstärkare spela mindre roll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sant, men signalen borde ju bli samma fast förvrängd?

Problemet är ju att det knappt kommer ut någon signal alls och i felsökningssyfte så lär väl linje eller mic förstärkare spela mindre roll?

Nej - det är klart. Du borde få en rejält distad signal.

Har du förresten tänkt på att dra upp originalsignalen, så att du inte bara har 100% wet och 0% dry i effekten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det är klart. Du borde få en rejält distad signal.

Har du förresten tänkt på att dra upp originalsignalen, så att du inte bara har 100% wet och 0% dry i effekten?

hehe..

Jepp, har testat och blandat friskt. Inte ett ljud kommer ut ur den oavsett 😱

Kanske ska testa att gå lös med kontaktsprayen, men inget glappar ju och så..

Nåväl, ska testa att sätta in den i gitarr-riggen i morgon och se ifall det är någe vajsing i mitt rack. Men jag har kollat alla kablar och kontakterna i patchen så det borde inte vara något fel...

Gaaah, blir galen! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget enkelt som att en bypass råkar vara intryckt?

Verkar ju finnas ett bypass-preset också, preset 00, inte så att det är det presetet du kör? Borde iofs fortfarande bli bra nivå, men det förklarar om signalen är dry.

Kolla också att du inte har nån fellödd kabel, det går att fasa ut signalen ganska effektivt på det sättet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...