Jump to content
Annons

Köpa Cubase 5


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Antingen har min tjej, dotter eller son spolat ner Cubase dongeln i toaletten, möjligtvis har dottern käkat upp den, puta borta är det iallfall.

Till min fråga, är det något man bör tänka på ifall man ska köpa detta begagnat? Har blivit erbjuden att köpa Cubase 5 Studio för 2500:-, är detta ett bra pris tycker ni eller ska jag försöka pruta ännu mer?

Sen sitter jag nu med Windows 7 OEM Enterprise X64, funkar Cubase 5 bra med 64 bitars? Kan man installera x86 ifrån samma skiva? samma licens osv?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Läs mer ang Cubase 64bit i denna tråd https://www.studio.se/index.php?showtopic=66691

Vad jag kan säga är att jag installerade 64bitars versionen först, för att sedan gå tillbaka till 32.

När man kör 64bitar så finns det en funktion för heter VST-Bridge, denna funktion ska göra så att man kan köra 32bit pluggar.

Tyvärr så fungerade denna inte så bra i mitt fall (och tyvärr i många andras fall).

Cubase hände sig, stött på problem osv osv.

Gick tillbaka till 32bit versionen.

Kör också Windows 7 64bit, och Cubase 32bit flyter på kanon bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mer ang Cubase 64bit i denna tråd https://www.studio.se/index.php?showtopic=66691

Vad jag kan säga är att jag installerade 64bitars versionen först, för att sedan gå tillbaka till 32.

När man kör 64bitar så finns det en funktion för heter VST-Bridge, denna funktion ska göra så att man kan köra 32bit pluggar.

Tyvärr så fungerade denna inte så bra i mitt fall (och tyvärr i många andras fall).

Cubase hände sig, stött på problem osv osv.

Gick tillbaka till 32bit versionen.

Kör också Windows 7 64bit, och Cubase 32bit flyter på kanon bra!

Tackar!

Dom där orden ska jag nog lyssna på, installerar nog 32bits versionen först, orkar fasiken inte mer krångel.

Vet du ifall det är någon större prestanda skillnad i 64bitars versionen?

Låter 2500:- som ett hyffsat pris att ge för ett begagnat Cubase 5 Studio?

//Tommie

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstått det som så kan Cubase 32bit enbart använda 4gb minne medans 64bit versionen kan använda betydligt mkt mer. Annars är det ingen större skillnad på dom var jag förstått som.

Jag vet faktiskt inte vad priserna na på Studio ligger.

Kolla runt på nätet och jämför. Men 2500:- är ju inte mycket pengar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...