Jump to content
Annons

Cubase 5 64bit


Tilly

Recommended Posts

Det står still i huvudet på mig. Och jag skriver från mobilen.

Jag står i affären och ska köpa ny dator. Det får bli med Vista 64.

Jag som uppgraderade till Cubase 5 för några månader sen undrar om Cubase 5 kommer i två versioner? Cubase 5 32 & Cubase 5 64 ?

Jag uppgraderade till Cubase 5 och undrar om jag kan välja att installera 64 bitars versionen från samma skiva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Betalade du för Vista 64-bit bara några månader innan Windows 7 släpps? Mitt val hade helt klart varit att dra ner 64-bits RC:n av Windows 7 (som funkar i något år till) och sedan gått direkt till Windows 7. Köpa Vista nu känns lite som att köpa Windows ME när man vet att XP skulle komma ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Windows 7 i 64bit, med Cubase 5 32bit, har fått för mig att det är bästa kombinationen. Datorn kan utnyttja hela ramminnet och alla pluggar har hitills fungerat felfritt.

Hade inne Cubase 64 i en halv dag men sen bytte jag, kommer inte ihåg varför. Var något strul med en plugg har jag för mig.

Kör på en i7 med 6gb ram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu sitter jag här och har installerat alla mina pluggar.

Installerade 64bitars versionen av Cubase men får nog gå tillbaka till 32bitars.

VSTBridge hänger sig stup i kvarten. Connection lost får jag.

Är det någon större skillnad mellan 64bit och 32bit när det kommer till minne och så?

Jag har 8gb minne i burken nu, Windows 7 64bit installerat - Använder cubase minne på ett "sämre" sätt om jag installerar 32bit versionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

bumpar denna tråden, skulle också vilja ha svar på exakt det Soundborn frågar om ovan:

"Är det någon större skillnad mellan 64bit och 32bit när det kommer till minne och så?

Jag har 8gb minne i burken nu, Windows 7 64bit installerat - Använder cubase minne på ett "sämre" sätt om jag installerar 32bit versionen?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med minneshanteringen hänger på operativet, och det låter konstigt om Cubase skulle ha en minnesbegränsning vid något specifikt värde

Angående att köpa Vista nu så brukar man få en gratis uppdatering till Windows 7 när det släpps.

jag tror t.o.m efter att ha läst lite om själva hanteringen av bakgrundstjänster och hur operativet anropar funktioner att det kan bli riktigt trevligt för audio... om det nu är så bra som det låter.

Soundborn: Upplever du någon direkt prestandaskillnad med det utökade minnet du har nu gentemot tidigare?

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...