Jump to content
Annons

synth som pratar


Dna the Synthmaestro

Recommended Posts

De flesta känner säkert till Text-to-speech program så som t ex. talk it eller windows egen. Jag använde ett program med liknande kvalitet för att göra vocals till mina låtar, vilket lät rätt coolt men inte speciellt bra.

är det någon som kan tipsa om en mer avancerad text-to-speech som låter lite snyggare än microsoft sam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Vocaloid! 😆

Sök i forumet på Lola och Sweet Ann.

Ljudexempel av Lola

Vad fantastiskt underbart det klingar. Claes kan snart lägga ner sitt mikrofontest eftersom mikrofoner blir överflödiga när detta fantastiska program erövrar musikindustrin.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fantastiskt underbart det klingar. Claes kan snart lägga ner sitt mikrofontest eftersom mikrofoner blir överflödiga när detta fantastiska program erövrar musikindustrin.

😆

😆

Dessutom kommer alla vokalister att bli arbetslösa nu när dessa underbara program tar över... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag har testat Vocaloid vid ett tillfälle. Ganska roligt men tyckte då det var oanvändbart eftersom hon sjöng på Japanska 🙂

Klart jag skulle kunna dränka min egen röst i effekter, men helst skulle jag vilja ha en kvinno-robot-röst att prata med...

typ den rösten som Pakito och många andra använder

spola fram till 1:40
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag lyssnade nu och måste då ställa den seriösa frågan:

Vad har man detta till?

Ja bra fråga. Den här tekniken är långt ifrån färdigutvecklad också. Det blev knappast någon kioskvältare. Och vem vill höra hundratals låtar med samma sångare på? Tror nog mer på någon autotuner som kan förvandla vilken kass röst som helst till rena Pavarotti. Det lär vi få se inom snar framtid. Det är jag övertygad om. Då kan ju t om en så kass sångare som jag göra en låt med min hemska röst på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Staffan (oregistrerad)

Jag rekommenderar att du använder AT&T Labs text-to-speech verktyg.

Här är länken:

http://www.research.att.com/~ttsweb/tts/demo.php

Den har en massa användbara röster. Crystal och Mike är dom som jag använder mig av för det mesta.

Här är ett exempel som jag gjorde med ovanstående verktyg (rösten Crystal) och använde sedan Cubase-vocodern

( text: lyrics.txt ): vocoder_example.mp3

Redigerat av Staffan
Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag har testat Vocaloid vid ett tillfälle. Ganska roligt men tyckte då det var oanvändbart eftersom hon sjöng på Japanska 🙂

Klart jag skulle kunna dränka min egen röst i effekter, men helst skulle jag vilja ha en kvinno-robot-röst att prata med...

typ den rösten som Pakito och många andra använder

spola fram till 1:40

Det kan du fixa med din egen röst och lite lagom lek med pitch och formanter. I den typen av musik är det ingen som funderar över om det finns lite artefakter från pitchändringen, utan det uppfattas troligen bara som en extra effekt om det skulle råka höras något sådant. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

En synth som pratar vill du ha säger du... Skaffa dig ett fruntimmer istället... Jag lovar att hon kommer prata så du får ont i huvet... Dom funkar så dom små liven...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...