Keuz Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Tjena hejsan jag har precis börjat med sonar 8 och det verkar mycket kompetent, till skillnad frÄn mig som hÄller pÄ o lÀra mig:) HÄller pÄ med en lÄt men jag skulle villja ha ljudet högre pÄ SAMTLIGA tracks. Min ide var att lÀgga t.e.x bosst 11 pÄ master channe o höjja, men till min förvÄning sÄ finns det inga effects inserts eller vad det heter???? Jag ser bara master kanalen o jag kan inte göra annat Àn höjja o sÀnka, kan inte lÀgga in eq eller nÄgonting, vad Àr det som Àr galet hÀr??? keuz_666666@hotmail.com MÄste lösa detta blir galen:)
Vallhagen Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Hej! Det du kallar "master" Àr - gissar jag - outputen till ditt ljudkort. DÀr kan du inte lÀgga effekter. Om du har ett helt rent projekt, skapa en "stereo bus" och kalla den just "master". Den - och endast den - skickar du sen till ditt ljudkort. ...Annars: Om du skapar ett nytt projekt sÄ fÄr du upp en dialog dÀr du fÄr vÀlja "template" till ditt nya projekt. Templaten "normal" Àr default och skapas som jag beskrivit ovan. Guvarörit.
Keuz Postat 29 augusti 2009 TrÄdstartare Postat 29 augusti 2009 Hej! Det du kallar "master" Àr - gissar jag - outputen till ditt ljudkort. DÀr kan du inte lÀgga effekter. Om du har ett helt rent projekt, skapa en "stereo bus" och kalla den just "master". Den - och endast den - skickar du sen till ditt ljudkort. ...Annars: Om du skapar ett nytt projekt sÄ fÄr du upp en dialog dÀr du fÄr vÀlja "template" till ditt nya projekt. Templaten "normal" Àr default och skapas som jag beskrivit ovan. Guvarörit. Tjenare förlÄt att man e sÄ trög trots bild, men kan du inte tala om hur man skapar stereobus o hur man sen skickar vidare till just mastern, hade vart jÀttesnÀllt. Testade precis men det verkade som om bussen bara stod still hÀnde ingenting?? jag vill ha en buss som styr alla tracken till mastern dÀr jag sÀtter boost 11 som fetar upp ALLT, det Àr tanken med det hela, sÄg pÄ bilden att du skapat flera stycken bussar. Hade vart shysst o lÀra sig det. Tack för din tid:)
Vallhagen Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 Tjenare förlÄt att man e sÄ trög trots bild, men kan du inte tala om hur man skapar stereobus o hur man sen skickar vidare till just mastern, hade vart jÀttesnÀllt. Testade precis men det verkade som om bussen bara stod still hÀnde ingenting?? jag vill ha en buss som styr alla tracken till mastern dÀr jag sÀtter boost 11 som fetar upp ALLT, det Àr tanken med det hela, sÄg pÄ bilden att du skapat flera stycken bussar. Hade vart shysst o lÀra sig det.Tack för din tid:) Tjena! Högerklicka "bland bussarna" i track eller console view. VÀlj "create stereo bus" (fritt ur minnet, det kanske heter "insert stereo...)... Sen, med ambitionen att inte verka nÀsvis: Ta ett par timmar/dagar att gÄ igenom de tutorials som finns i manualen. DÀr stÄr om bussar och tracks o midi o guvetallt. Det Àr skitkul att vara nybörjare, och du kommer att ha hundra frÄgor och fÄ hundra svar om du gör en djupdykning i manualen. tjing
Demonproducenten Postat 31 augusti 2009 Postat 31 augusti 2009 en djupdykning i manualen. hah "manualen"... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.