Jump to content
Annons

Spåren helt plötsligt osynkade!


Ineptune (oregistrerad)

Recommended Posts

Ineptune (oregistrerad)

Har stött på problem som i värsta fall kan ruinera flera veckors arbete :rolleyes:

När jag öppnar filer som jag jobbade med för några dagar sedan så är flera av spåren osynkade, dvs bas, trummor och annat börjar vid olika tidpunkter.

VAD FAN beror detta på?

Kör PT 7.4.2 på OSX och har inte haft dessa problem tidigare. Dessutom, låtar som jag jobbade med tidigare idag har inte dessa problem. Har inte joxat med datorn på annat vis eller installerat något några nya program.

Hilfe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ineptune (oregistrerad)
Kan det vara så att du oavsiktligt ändrat låtens tempo?

Nej, det är inga midifiler utan bara analoga instrument.

Fick lite panik igår och tänkte inte på det uppenbara att kolla session back up, där fanns det mesta kvar, förutom vissa automatiseringar osv. Puhh! Men vad fanken kan det bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inga midifiler utan bara analoga instrument.

Fick lite panik igår och tänkte inte på det uppenbara att kolla session back up, där fanns det mesta kvar, förutom vissa automatiseringar osv. Puhh! Men vad fanken kan det bero på?

Det har hänt för mig med vanliga audio spår alltså inte MIDI. Allt hamnar huller om buller typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inga midifiler utan bara analoga instrument.

Fick lite panik igår och tänkte inte på det uppenbara att kolla session back up, där fanns det mesta kvar, förutom vissa automatiseringar osv. Puhh! Men vad fanken kan det bero på?

Ändrar du tempo av misstag så kan ju även audioregioner flyttas för att matcha det nya tempot.

Dessutom har du ju Elastic Audio i Protools sedan 7.4, om det är aktiverat på några kanaler men inte alla så dras ju dessa regioner ut sig/ihop sig för att matcha det nya tempot. Jag har själv råkat av misstag klicka i/ur knappen för tempo-track vilket gör att allting blir keff, men då är det bara att ändra tillbaka till manuellt tempo igen så löser det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ineptune (oregistrerad)
Ändrar du tempo av misstag så kan ju även audioregioner flyttas för att matcha det nya tempot.

Dessutom har du ju Elastic Audio i Protools sedan 7.4, om det är aktiverat på några kanaler men inte alla så dras ju dessa regioner ut sig/ihop sig för att matcha det nya tempot. Jag har själv råkat av misstag klicka i/ur knappen för tempo-track vilket gör att allting blir keff, men då är det bara att ändra tillbaka till manuellt tempo igen så löser det sig.

Tack som tusan! Ska kolla upp det här med elastic audio. För mig som i princip använder PT som en analog bandare är ju allt hokus pokus inte speciellt intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...