Jump to content
Annons

Tama Rockstar


TomSinz

Recommended Posts

Tja!

Har planer på att köpa ett nytt trummset, hade ett tama swingstar tidigare som jag sålde och nu är det dags igen!

Funderingarna ligger på ett Tama Rockstar! Någon som har detta och har lite åsikter om det?

Tänkte kolla också om en hemsida som heter www.guitarcenter.com, någon som beställt därifrån?

Sett att trummsetet jag funderar på ligger på runt 5000 begagnat på blocket men på den här hemsidan kan man ju få ett nytt betydligt mycket billigare!

Länk till trummsetet på guitarcenter:

http://www.guitarcenter.com/Tama-Rockstar-...357-i1392323.gc

//Sinz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guitarcenter är samma som musiciansfriend mfl och är en amerikansk kedja. Jag vet inte ens om de skeppar hit, men om de gör det så kommer det definitivt inte bli billigt. För du ska väl inte ha setet i USA? Kolla Thomann eller blocket etc istället.

Ang Tama Rockstar; det är nog rätt hyffsade grejer. Bra för sitt pris tror jag... men jag har inte jättekoll på just dem. Dock gillar jag Tama's grejer. Starcast-mountsen är bra kan förbättra ljudet jämfört med traditionell "genom-trumman"-montering (trumman får vibrera fritt utan något som hindrar).

Grejen med trummor dock är att det är hur väl du stämmer dem som gör typ 80% av grundljudet. Dåligt stämda trummor med gamla skinn låter bajs oavsett prislapp. Slutljudet sitter mycket i trummisens fingrar också. Prislappen på trummorna spelar mindre roll, så länge det inte är ren skit. OK, ett svindyrt Ludwig-set låter väl i regel lite ballare än ett billigt Pearl-set, men det är liksom inte där som de riktigt stora skillnaderna ligger. Det är bara det sista lilla liksom.

Lycka till med letandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...