Jump to content
Annons

Låten på trailern för OC


Mike_B

Recommended Posts

Annons

Vielen dank, som man sa på tyskalektionerna 😏

*ryser* Glad att den tiden är förbi, hehe.

Ska checka in hela plattan, var bara tvungen för jag tycker det lilla man får höra på trailern låter grymt bra.

//Mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå signaturmelodier, jag gillar den där som dom kör när dom gotländska snickarna snickrar sönder lägenheter i stan och utomlands tillsammans med nån märkvärdig designer i basker och knäppa glasögon. ROOM SERVICE heter det ja.

Låten låter lite Jamiroquai, grymt svängig med läckra orchestrahits.... vem lirar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mycket bra låt....men jag har hört den "live" på MTV några gånger och ojojoj vad han sjunger illa.

Kan bara hålla med. Dom låter okej i studio men Live va det inte alls bra

Såg dem live på Jay Leno utomhus och karln sjunger verkligen uselt.

Tycker det blir mer och mer att man ser brutala skillnader mellan live och studio... är det månne en effekt av ett mer frekvent användande av Autotune??. Såg oxo Eagle-Eye från nåt Tv-show och han lyckade med att missa samtliga toner. Dock inte så illa som Enrique Iglesisas "playbackinspelning" som jag hoppas ni har hört?? Den brukar jag spela upp för företagskunder för att stärka deras självförtroende innan de skall sjunga för första gången i studion! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det blir mer och mer att man ser brutala skillnader mellan live och studio... är det månne en effekt av ett mer frekvent användande av Autotune??

Ett exempel på nån som kan sjunga i den genren är ju sångaren i 3 Doors down.

Han har verkligen en råsäker pipa. Sen att trummisen lägger stämmorna så bra som han ändå gör är ju ännu bättre 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...