Mike_B Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Tjena, Såg nyss en trailer på tv om tv-serien OC. Skulle vilja veta vad låten och gruppen heter som spelas under den trailern. //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Hoobastank - The Reason. Plattan heter the Reason också... grymt bra 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_B Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 Vielen dank, som man sa på tyskalektionerna 😏 *ryser* Glad att den tiden är förbi, hehe. Ska checka in hela plattan, var bara tvungen för jag tycker det lilla man får höra på trailern låter grymt bra. //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Bland dom bästa plattorna jag köpt i år iaf... Ojjdå... kanske ska nämna den i den tråden då 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_B Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 Hehe, har inte orkat sätta mig in i den tråden än. 😏 //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasekman Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Mycket bra låt....men jag har hört den "live" på MTV några gånger och ojojoj vad han sjunger illa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammagrella Posted December 17, 2004 Share Posted December 17, 2004 Apropå signaturmelodier, jag gillar den där som dom kör när dom gotländska snickarna snickrar sönder lägenheter i stan och utomlands tillsammans med nån märkvärdig designer i basker och knäppa glasögon. ROOM SERVICE heter det ja. Låten låter lite Jamiroquai, grymt svängig med läckra orchestrahits.... vem lirar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest puszel Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 OC e så hiiimla bra! 🙂 jag kollar på alla program, nån mer som gör det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Mycket bra låt....men jag har hört den "live" på MTV några gånger och ojojoj vad han sjunger illa. Kan bara hålla med. Dom låter okej i studio men Live va det inte alls bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiorent Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Mycket bra låt....men jag har hört den "live" på MTV några gånger och ojojoj vad han sjunger illa. Kan bara hålla med. Dom låter okej i studio men Live va det inte alls bra Såg dem live på Jay Leno utomhus och karln sjunger verkligen uselt. Tycker det blir mer och mer att man ser brutala skillnader mellan live och studio... är det månne en effekt av ett mer frekvent användande av Autotune??. Såg oxo Eagle-Eye från nåt Tv-show och han lyckade med att missa samtliga toner. Dock inte så illa som Enrique Iglesisas "playbackinspelning" som jag hoppas ni har hört?? Den brukar jag spela upp för företagskunder för att stärka deras självförtroende innan de skall sjunga för första gången i studion! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Tycker det blir mer och mer att man ser brutala skillnader mellan live och studio... är det månne en effekt av ett mer frekvent användande av Autotune?? Ett exempel på nån som kan sjunga i den genren är ju sångaren i 3 Doors down. Han har verkligen en råsäker pipa. Sen att trummisen lägger stämmorna så bra som han ändå gör är ju ännu bättre 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Dock inte så illa som Enrique Iglesisas "playbackinspelning" som jag hoppas ni har hört?? nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiorent Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jag har tagit upp detta i ny tråd men här länken till hans skönsång http://www.madsb.com/enrique/indexeng.htm ....jag tycker karln både få pris för detta!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
punkrockdude Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jag har tagit upp detta i ny tråd men här länken till hans skönsång http://www.madsb.com/enrique/indexeng.htm ....jag tycker karln både få pris för detta!!! Efter det sjung han live i Howard Stern show för att bevisa att det inte var han på bandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Jag har tagit upp detta i ny tråd men här länken till hans skönsång http://www.madsb.com/enrique/indexeng.htm ....jag tycker karln både få pris för detta!!! ....jag tycker karln både få pris för detta!!! Jo, jo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BadSinger Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Faktiskt är kvalitén på musiken från OC riktigt hög på det hela taget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ticcitocc Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Jag har tagit upp detta i ny tråd men här länken till hans skönsång http://www.madsb.com/enrique/indexeng.htm ....jag tycker karln både få pris för detta!!! Undrar just vem som spelat in det där Man måste jue vara dålig för att ens kunna sjunga så utmattat och dåligt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts