Jump to content
Annons

Behöver mega-hjälp med trummor


Amis

Recommended Posts

Håller på med nyinspelning av en låt jag hafsigt och slafsigt gjorde på en nyinköpt porta i mitten av 90-talet, således är inte kvalitén den bästa.

Problemet är trummorna. Jag snodde dem från en Yamaha PSR 2500 (eller 2700) och den är dessvärre skrotad.

Förmodligen är det en barnlek men dessvärre är jag tondöv som en ko. Har hållit på ett par timmar med att

komma underfund med hur de ska spelas men kommer ingenstans. Jag hör såklart vad som spelas men inte i vilken ordning och det trots att

jag saktat ljudet. Den som orkar och vill får gärna komma med förslag på hur man spelar avsnittet.

Gärna i form av en midi-fil!!

Vad som önskas är alltså;

1. Hur spelas introt?

2. Hur spelas resten av trummorna?

Efter introt bibehålles samma trumspel genom hela låten, dvs vers, instick och refräng har exakt samma trumslag som början av låten (efter introt).

Hoppas ngn kan hjälpa till och att det inte är för mycket besvär.

Tyvärr kan jag inte erbjuda guldslant men vederbörande får såklart credit.

Queen_of_the_Night_1.mp3

Queen_of_the_Night_2.mp3

Redigerat av Amis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 3 år senare...

Om du vill kan jag lägga trummor åt dig ^^

Sorry, missade inlägget med ett par år 😄 Men jag har andra låtar om du fortfarande är igång med pinnarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! För min del är det inget som hastar, är bara glad över att slippa trumbiten. Har problem nog med de övriga instrumenten... Jag pm:ar dig om några veckor med låten så får vi se. Det är inget invecklat eller märkvärdigt.

Lycka till med de andra snubbarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...