Jump to content
Annons

Knaster!


BozoB

Recommended Posts

Sitter och mixar ett antal låtar och upptäckte för ett tag sen att det dök upp ett högfekvent knaster i en del spår. Typisk digital distortion. Det finns inte där på inspelningen så jag trodde att det bara var uppspelningen som spökade. Iaf så var det irreterande så jag började felsöka. När jag till slut installerade om Juli@'s drivrutin så försvann oljudet.

Trodde saken var löst men icke.

Några dagars jobbande sen var det tillbaka. Känns som att det smyger fram och så blir mer och mer knaster. Jag har också upptäckt att oljudet kommer med när jag gör Audio Export i Cubase 5. Inte bra. Då blir man paranoid och undrar om det knastrar hela tiden. Gjorde en export innan drivrutinsinstallation och en efter så hör man tydligt skillnaden.

Nån som har en aning? Dags att byta ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Latency, buffer size påverkar inte mitt problem vad jag kan se.. Jag har kraftfull dator och kör väl runt 25-30% på ett projekt..

Och mitt problem skiljer sig såvitt jag kan se genom att det kommer in på bouncarna. Hur är det ens möjligt?

En anna skum detalj jag glömde att berätta: Ljudet har fungerat perfekt i flera år och jag har inte gjort några förändringar jag kan komma på som skulle kunna utlösa det här problemet. Ingen ny hårdvara. Inget speciellt nytt program eller liknande.

Redigerat av BozoB
Link to comment
Dela på andra sajter

Latency, buffer size påverkar inte mitt problem vad jag kan se.. Jag har kraftfull dator och kör väl runt 25-30% på ett projekt..

Och mitt problem skiljer sig såvitt jag kan se genom att det kommer in på bouncarna. Hur är det ens möjligt?

En anna skum detalj jag glömde att berätta: Ljudet har fungerat perfekt i flera år och jag har inte gjort några förändringar jag kan komma på som skulle kunna utlösa det här problemet. Ingen ny hårdvara. Inget speciellt nytt program eller liknande.

Låter märkligt.

Prova en av / ominstallation av kortet och drivrutinerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...