Jump to content
Annons

Fel vid exportering av Midi Track


Reason_user

Recommended Posts

Hej

De så att problemet inte ligger i självaste exporterings inställningarna utan i vad som kommer ut efter att man exporterat, eftersom andra filer som jag kört genom min midi setup låter rätt när jag exporterat, så måste felet ligga nån annanstans o de där jag behöver hjälp. När jag exporterar de jag gjort på Cubase i General Midi från cubase så låter det bara piano av de hela en enda stor gröt då trummorna oxå låter piano..vad e felet? vad ska jag ändra på för o fixa så de låter rätt när jag exporterar? snälla help!

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När du spelar upp midifilen måste output stå på "ANY" annars spelas bara det instrumentet som midikanalen dikterar...

Står den ställd på "any" används alla separata midikanaler i MIDIfilen i stället.

Kan man inte ställa in det när man exporterar GeneralMIDI-filen?

Testa

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kunde du ju lagt till och utvecklat där. Lite onödigt att starta två trådar om samma problem, och det känns ganska respektlöst för de som faktiskt har försökt hjälpa dig. Men jag hoppas att problemet löser sig, lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...