Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Jag har en Preamp och tänker köpa en Mixer spelar in från datorn .

Tror ni det funkar o kolla allt ihop ?

Mickrofon [ Studio Project B1 ]

Preamp [ VTB1 ]

Ljudkort [ Standart ] Dålig Realtek.

Och tänker kolla en mixer nån bra runt 1000 kr .

Men kommer det funka Har bara en minitele .

Eller måste jag köpa en ny ljudkort ?

Lite fakta tack!

Annons
Postat

Varför behöver du ett mixerbord, om man får fråga?

Postat

Vad ska du använda mixern till?

Jag har liknande utrustning och ser ingen poäng med en mixer. Jag kör in ljud via preampen in i ljudkortet. Mixar allt i datorn.

Ska du spela in flera ljudkällor med många mikrofoner på en gång`?

Postat

Hoppa över mixerbordet, kör in mikrofonen i preampen och preampen kopplar du till ditt inbyggda ljudkorts line in.

Vill du ha bättre kvalitet så är det ett nytt ljudkort du ska titta på, mixer är bara något folk får för sig för att det är vad man ser på TV...

Postat (redigerat)

ljudet kommer inte bli bättre med en mixer snarare kommer man lägga till mer brus

det finns anledningar att vilja ha en mixer men av vad du skriver så ser jag ingen

du behöver istället ett nytt ljudkort

edit: i ditt fall hade det hjälpt lite med medhörningen om du haft en mixer

det inbyggda ljudkortet har troligtvis ganska hög latency så när du lyssnar på dig själv blir det fördröjning och detta hade man kunnat undvika med en mixer

men om man ska välja mellan att köpa mixer och nytt ljudkort så är ett ljudkort det rätta

Redigerat av spass
Postat
ljudet kommer inte bli bättre med en mixer snarare kommer man lägga till mer brus

det finns anledningar att vilja ha en mixer men av vad du skriver så ser jag ingen

du behöver istället ett nytt ljudkort

edit: i ditt fall hade det hjälpt lite med medhörningen om du haft en mixer

det inbyggda ljudkortet har troligtvis ganska hög latency så när du lyssnar på dig själv blir det fördröjning och detta hade man kunnat undvika med en mixer

men om man ska välja mellan att köpa mixer och nytt ljudkort så är ett ljudkort det rätta

Är en Creative SB Fatal1ty FPS Skit bra För priset ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.