Night Prowler Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Jag funderar på att köpa en M-audio ProFire 610 och en M-audio DMP3, för bättre preamps. Fast för samma pengar kan jag köpa en summit audio DBA-221 som jag kan använda med min Presonus FireBox som jag har idag. Jag ska främst spela in distade rockgitarrer och bas. Vilket alternativ låter bäst?
Apep Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Jag hade tagit preamp vägen, helt klart, om du nu inte har strul med ditt nuvarande ljudinterface.
Night Prowler Postat 15 juli 2009 Trådstartare Postat 15 juli 2009 Jag hade tagit preamp vägen, helt klart, om du nu inte har strul med ditt nuvarande ljudinterface. Menar du Summit preampen?
Linus Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Varför lockar en ProFire 610, om du redan har en Firebox? Är det bättre preamp du vill ha, så köp bättre preamp. Gör det här blindtestet av olika preamps. Svaren kommer imorgon.
Night Prowler Postat 15 juli 2009 Trådstartare Postat 15 juli 2009 (redigerat) Varför lockar en ProFire 610, om du redan har en Firebox? Är det bättre preamp du vill ha, så köp bättre preamp. Gör det här blindtestet av olika preamps. Svaren kommer imorgon. Inbillar mig att m-audio är bättre än presonus. Och att octane preampen är bättre än fireboxens. 😕 Men Summits preamp verkar vara bättre än båda. Preamptestet skulle vara roligare med distade gitarrer istället. Dessutom är det overkill med en preamp för 30 000:- för mina behov. Redigerat 15 juli 2009 av Night Prowler
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.