Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är pĂ„ jakt efter trummor frĂ„n 60-70 talet.

Var trumseten bÀttre för?

Vad ska man leta efter? Ge gÀrna tips pÄ bra, dÄliga mÀrken. ( DÄliga just för att ha nÄtt att jÀmföra med samt vad jag bör undvika)

Är det nĂ„tt speciellt man ska titta efter pĂ„ gammal trumset, nĂ€r man har det framför sig?

Det kommer sÀkert bli sÄ att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin.

SÄ kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nÄtt som inte gör nÄgon skillnad.

Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. AlltsÄ ingen hÀng alt att den stÄr pÄ eget stativ. Var den uppsÀttning vanlig?

Ös pĂ„ med all info ni kan tĂ€nka er.

//mannenherren

Annons
Postat

Vad ska man leta efter? Ge gÀrna tips pÄ bra, dÄliga mÀrken. ( DÄliga just för att ha nÄtt att jÀmföra med samt vad jag bör undvika)

Är det nĂ„tt speciellt man ska titta efter pĂ„ gammal trumset, nĂ€r man har det framför sig?

SÄ kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nÄtt som inte gör nÄgon skillnad.

Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. AlltsÄ ingen hÀng alt att den stÄr pÄ eget stativ. Var den uppsÀttning vanlig?

//mannenherren

Ludwig!

LÄter som du Àr ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt.

60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel.

Postat (redigerat)

Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... 🙂).

Hörde istÀllet med bekanta nu, och Àven de sÀger Ludwig nÀr det gÀller riktiga trumset.

SÄ det tycks vara mÀrket för dagen, gÄrdagen.

Redigerat av debatt
DieHard (oregistrerad)
Postat

Det framgÄr ganska vÀl, debatt, att det inte Àr nÄgra vsti-trummor som han Àr ute efter utan riktiga trummor.

Postat
Ludwig!

LÄter som du Àr ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt.

60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel.

Jo, ja e ute efter en rock setup. Dock sÄ verkar det vÀldigt ont om Ludwig set (snabb sökte google)

Blev jĂ€vligt sugen pĂ„ snare trummorna nu nĂ€r jag lĂ€st lite om dom, lutar lite mer Ă„t Acrolite. 🙂

Men Ludwig Ă€r ju lite top of the line. Finns det alternative? (Även om jag kommer leta som tusan efter Ludwig 😛)

Postat
Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... 😛).

Hörde istÀllet med bekanta nu, och Àven de sÀger Ludwig nÀr det gÀller riktiga trumset.

SÄ det tycks vara mÀrket för dagen, gÄrdagen.

Letar riktiga trummor, men tack för tipset ÀndÄ. AnvÀnder bara digitalset för att repa hemma eller tidigt demo.

jo, verkar vara Ludwig som folk tipsar om pĂ„ nĂ€tet. Skulle vara kul att höra fler alternativ. 🙂

Postat

//mannenherren

Tjena mannen!

Är precis pĂ„ vĂ€g ut nĂ€r jag sĂ„g denna trĂ„d.

Har lirat och lirar pÄ bara vintage set.

SÄ om du har frÄgar sÄ PM:a

Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm!

Men alla lugs, stativ och skruvar Àr sÀmre rent generellt.

Vi höres, sedan ska skiten stÀmmas inför studiotagning...lÄter inte 70 om man gör fel!

/aROCKER

Postat
Vintage Drumforum

Det talas om Slingerland bl.a. som ett alternativ. Sonor och Premier Àr andra.

Östersund, har ni snö eller?!

thx för lÀnken. Mycket bra lÀsning dÀr.

Snö? hehe, nĂ€. Sist ja kolla lĂ„g Östersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gĂ„ngen jag fĂ„r den frĂ„gan. 😛

Postat (redigerat)
thx för lÀnken. Mycket bra lÀsning dÀr.

Snö? hehe, nĂ€. Sist ja kolla lĂ„g Östersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gĂ„ngen jag fĂ„r den frĂ„gan. 😛

Brorsan bor dÀr och inte alls lÀngesen han sa det lÄg snö kvar. Förra mÄnaden. Rester av vallar.

Kom pÄ en sak, kolla Àven gÀrna gamla öststatsset. De kan man fÄ billigt.

Annars Àr riktiga vintageset i bra skick dyra grejer.

Redigerat av debatt
Postat
Tjena mannen!

Är precis pĂ„ vĂ€g ut nĂ€r jag sĂ„g denna trĂ„d.

Har lirat och lirar pÄ bara vintage set.

SÄ om du har frÄgar sÄ PM:a

Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm!

Men alla lugs, stativ och skruvar Àr sÀmre rent generellt.

Vi höres, sedan ska skiten stÀmmas inför studiotagning...lÄter inte 70 om man gör fel!

/aROCKER

Tack, fick lite mer att söka Ä leta efter.

MisstÀnkte att stativ och skruvar Àr sÀmre. Men kan en total genom gÄng, rengörning och smörjning fÄ pli pÄ grejorna?

Brukar gÀngor och klamrar fungera eller Àr det tur att hitta en trumma dÀr alla fungerar

Vad tÀnkte pÄ du pÄ, "lÄter inte 70 om man gör fel!"? Jag har nÄgon slags hat/kÀrlek till stÀmning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.