Jump to content
Annons

Trumset 60-70-talet


mannenHerren

Recommended Posts

Är på jakt efter trummor från 60-70 talet.

Var trumseten bättre för?

Vad ska man leta efter? Ge gärna tips på bra, dåliga märken. ( Dåliga just för att ha nått att jämföra med samt vad jag bör undvika)

Är det nått speciellt man ska titta efter på gammal trumset, när man har det framför sig?

Det kommer säkert bli så att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin.

Så kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nått som inte gör någon skillnad.

Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. Alltså ingen häng alt att den står på eget stativ. Var den uppsättning vanlig?

Ös på med all info ni kan tänka er.

//mannenherren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är på jakt efter trummor från 60-70 talet.

Var trumseten bättre för?

Vad ska man leta efter? Ge gärna tips på bra, dåliga märken. ( Dåliga just för att ha nått att jämföra med samt vad jag bör undvika)

Är det nått speciellt man ska titta efter på gammal trumset, när man har det framför sig?

Det kommer säkert bli så att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin.

Så kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nått som inte gör någon skillnad.

Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. Alltså ingen häng alt att den står på eget stativ. Var den uppsättning vanlig?

Ös på med all info ni kan tänka er.

//mannenherren

Ludwig!

Låter som du är ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt.

60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... 🙂).

Hörde istället med bekanta nu, och även de säger Ludwig när det gäller riktiga trumset.

Så det tycks vara märket för dagen, gårdagen.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det framgår ganska väl, debatt, att det inte är några vsti-trummor som han är ute efter utan riktiga trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludwig!

Låter som du är ute efter en rock setup, och ja. Ludwig. punkt.

60 eller 70 tal med en acrolite eller supraphonic virvel.

Jo, ja e ute efter en rock setup. Dock så verkar det väldigt ont om Ludwig set (snabb sökte google)

Blev jävligt sugen på snare trummorna nu när jag läst lite om dom, lutar lite mer åt Acrolite. 🙂

Men Ludwig är ju lite top of the line. Finns det alternative? (Även om jag kommer leta som tusan efter Ludwig 😛)

Link to comment
Dela på andra sajter

Addictive drums RetroPak... om du sitter med dator och inget fysiskt trumset (sorry...kunde inte annat... 😛).

Hörde istället med bekanta nu, och även de säger Ludwig när det gäller riktiga trumset.

Så det tycks vara märket för dagen, gårdagen.

Letar riktiga trummor, men tack för tipset ändå. Använder bara digitalset för att repa hemma eller tidigt demo.

jo, verkar vara Ludwig som folk tipsar om på nätet. Skulle vara kul att höra fler alternativ. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på jakt efter trummor från 60-70 talet.

Var trumseten bättre för?

Vad ska man leta efter? Ge gärna tips på bra, dåliga märken. ( Dåliga just för att ha nått att jämföra med samt vad jag bör undvika)

Är det nått speciellt man ska titta efter på gammal trumset, när man har det framför sig?

Det kommer säkert bli så att jag kör med nya cymbaler, "ny" fotpedal, skin.

Så kommer jag missa hela grejen att ha ett gammalt sett? Meningslöst att betala pengar för nått som inte gör någon skillnad.

Drömset skulle vara stor kagge, virvel samt 2 golvpukor. Alltså ingen häng alt att den står på eget stativ. Var den uppsättning vanlig?

Ös på med all info ni kan tänka er.

//mannenherren

Tjena mannen!

Är precis på väg ut när jag såg denna tråd.

Har lirat och lirar på bara vintage set.

Så om du har frågar så PM:a

Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm!

Men alla lugs, stativ och skruvar är sämre rent generellt.

Vi höres, sedan ska skiten stämmas inför studiotagning...låter inte 70 om man gör fel!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Vintage Drumforum

Det talas om Slingerland bl.a. som ett alternativ. Sonor och Premier är andra.

Östersund, har ni snö eller?!

thx för länken. Mycket bra läsning där.

Snö? hehe, nä. Sist ja kolla låg Östersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gången jag får den frågan. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

thx för länken. Mycket bra läsning där.

Snö? hehe, nä. Sist ja kolla låg Östersund ganska mitt i sverige och inte vid nordpolen. Men du kan vara lugn, inte första gången jag får den frågan. 😛

Brorsan bor där och inte alls längesen han sa det låg snö kvar. Förra månaden. Rester av vallar.

Kom på en sak, kolla även gärna gamla öststatsset. De kan man få billigt.

Annars är riktiga vintageset i bra skick dyra grejer.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena mannen!

Är precis på väg ut när jag såg denna tråd.

Har lirat och lirar på bara vintage set.

Så om du har frågar så PM:a

Men generellt, Ludwig, Gretsch Slingerland, Pearl, Premier...sedan finns andra ascoola udda grejor, typ Fibes (Vistalite) mm!

Men alla lugs, stativ och skruvar är sämre rent generellt.

Vi höres, sedan ska skiten stämmas inför studiotagning...låter inte 70 om man gör fel!

/aROCKER

Tack, fick lite mer att söka å leta efter.

Misstänkte att stativ och skruvar är sämre. Men kan en total genom gång, rengörning och smörjning få pli på grejorna?

Brukar gängor och klamrar fungera eller är det tur att hitta en trumma där alla fungerar

Vad tänkte på du på, "låter inte 70 om man gör fel!"? Jag har någon slags hat/kärlek till stämning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...