Jump to content
Annons

Nya Monitorer i prisklass Ca 4000-5000


Zebban

Recommended Posts

Hej!, en kille som sitter mycket och komponerar och producerar hemma, Nu är det så att jag vill köpa nya högtalare till datorn (monitorer?). Det är många på detta forum som verkar ha bra koll på vad som är det bästa, uppskattar svar, Behring har jag hört ska vara dunder, men nämn gärna vilket som bör vara det bästa köpet för en prisklass mellan 4000-5000, Prisvärdast, Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu börjar de ju bli några år gamla, men jag tycker de håller än om man har ett lite större rum att mixa i. Phonic P8A. Har två par. Ett par i varje studio. =P

Sen M-Audios uppdatering på sina Audiophile låter rätt najs med. http://www.thomann.de/se/m_audio_bx8a_deluxe.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har möjlighet, bränn en cd med din favoritlåtar och gå runt lite i musikbutiker och lyssna på några stycken högtalare. Vad man tycker låter bra och vad man trivs att jobba i är ytterst individuellt ändå såå...

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar de ju bli några år gamla, men jag tycker de håller än om man har ett lite större rum att mixa i. Phonic P8A. Har två par. Ett par i varje studio. =P

Dom har jag med. Mycket kraft, men kanske inte så imponerande detaljrikedom. Men prisvärda är dom helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testar mina nya Fostex de är verkligen avslöjande låter det inte bra så hjälper inte högtalarna till och gör det bättre.

Mina Alesis monitor 2 är mkt mera lättlyssnade men de avslöjar heller inte lite dårlig mix för de låter för bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har jag med. Mycket kraft, men kanske inte så imponerande detaljrikedom. Men prisvärda är dom helt klart.

Det var dock stora hyllningar från allehanda musiktidningar världen över då de kom. Ett par tidningar minns jag tillochmed jämförde dem med genelec-högtalarna som ser likadan ut. 😕 Men men.. sen är det ju bara till att lära sig sina högtalare.

Vad har du för ljudkort? Tycker det är bra detaljrikedom i mina. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var dock stora hyllningar från allehanda musiktidningar världen över då de kom. Ett par tidningar minns jag tillochmed jämförde dem med genelec-högtalarna som ser likadan ut. 😕 Men men.. sen är det ju bara till att lära sig sina högtalare.

Vad har du för ljudkort? Tycker det är bra detaljrikedom i mina. 😛

Ljudkortet är ett M-Audio Profire 610. Fast, nu blir jag osäker, jag kanske dömer lite orättvist. Min jämförelse är nog från då jag körde mp3-låtar i GearBox via Pod XT direkt-kopplad till monitorerna. Kan ju vara någon annanstans i den kedjan... (eller kanske möbleringen/rummet - mitt rum är kanske för litet?)

Genelec-högtalarna som ser likadana ut kostar väl svinmycket mer har jag för mig. Typ flera ggr priset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudkortet är ett M-Audio Profire 610. Fast, nu blir jag osäker, jag kanske dömer lite orättvist. Min jämförelse är nog från då jag körde mp3-låtar i GearBox via Pod XT direkt-kopplad till monitorerna. Kan ju vara någon annanstans i den kedjan... (eller kanske möbleringen/rummet - mitt rum är kanske för litet?)

Genelec-högtalarna som ser likadana ut kostar väl svinmycket mer har jag för mig. Typ flera ggr priset?

...man behöver ett ganska stort rum för att de ska komma till sin rätt. Men min bedömning är ju också högst subjektiv. Som den är för alla.. Och i tester är de ju subjektiva för testare... Så det är väl som vanligt. Man får gå in å lyssna nånstans. Ta med sin favoritskiva å hårdlyssna.. 😕

Vet faktiskt inte hur mkt de där genelechögtalarna kostar. Men de görs väl inte längre tror jag. Det är väl mest de här avrundade som man kör med nuförtiden i den prisklassen.

Det är kul med musik. Men så onödigt dyrt, haha... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...