Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Yo boyz ĂŒnd girlz!

Jo nu nÀr studiobygget börjar ta sig sÄ maste jag införskaffa en rör-stÀrkare. Nu till min vÄnda, jag Àr trummis och ehh inte sÄ dÀr enormt kunnig nÀr det gÀller stÀrkare. Efter att ha kollat runt i ett par mÄnader sÄ har jag bestÀmmt mig för att köra pÄ Blackheart. OK, min frÄga till er som har lite mer koll: ska jag skaffa Little giant eller Handsome Devil? Prisskillnaden Àr ganska liten sÄ pengarana spelar inte sÄ stor roll. Handsome verkar lite mer all round nÀr det gÀller instÀllningar, plus lite mer krut...

Jag kommer anvÀnda stÀrkaren som main stÀrkare i studion och Àven till rep. Spelar in allt möjligt frÄn jazz till metal. Har en Marshall 4x12Ža som jag kommer köra toppen med.

SÄ hjÀlp mig ni som har lite koll!

Tax och keep the beat! 😉

Redigerat av SvenTumba
Annons
Postat

Ja, Handsome devil har mer rattar att skruva pÄ. Dom hÀr blackheartförstÀrkarna Àr ju vÀldigt bra i studiosammanhang i och med att det Àr lÄgt antal watt. Little Giant, 5W kan spela jÀvligt högt ÀndÄ. Och Handsome devil 7-15W sjÀlvklart Ànnu högre.MÄnga sÀger att dom inte Àr sÄ jÀvla bra att spela metal med, men jag kan tÀnka mig att det i alla fall gÄr bÀttre med Handsome Devil Àn Little Giant. I övrigt sÄ lÀr den ju klara allt frÄn jazz till hÄrdrock. Annars sÄ gÄr det ju att köpa till nÄgon schysst pedal om man tycker att nÄgonting fattas. MÄnga som har gjort det pÄ Youtube.

Om du vill ha mer möjligheter att ratta fram mer ljud sÄ Àre Handsome devil'n. Behövs inte det sÄ gÄr ju Little Giant lika bra.

Om jag inte minns fel sÄ var det nÄgon hÀr pÄ forumet som körde en Little Giant med en 4x12:a och det gick att spela vÀldigt högt. SÄ det bör nog inte vara nÄ problem att repa med den heller.

Postat
  Riffraff sa:
Ja, Handsome devil har mer rattar att skruva pÄ. Dom hÀr blackheartförstÀrkarna Àr ju vÀldigt bra i studiosammanhang i och med att det Àr lÄgt antal watt. Little Giant, 5W kan spela jÀvligt högt ÀndÄ. Och Handsome devil 7-15W sjÀlvklart Ànnu högre.MÄnga sÀger att dom inte Àr sÄ jÀvla bra att spela metal med, men jag kan tÀnka mig att det i alla fall gÄr bÀttre med Handsome Devil Àn Little Giant. I övrigt sÄ lÀr den ju klara allt frÄn jazz till hÄrdrock. Annars sÄ gÄr det ju att köpa till nÄgon schysst pedal om man tycker att nÄgonting fattas. MÄnga som har gjort det pÄ Youtube.

Om du vill ha mer möjligheter att ratta fram mer ljud sÄ Àre Handsome devil'n. Behövs inte det sÄ gÄr ju Little Giant lika bra.

Om jag inte minns fel sÄ var det nÄgon hÀr pÄ forumet som körde en Little Giant med en 4x12:a och det gick att spela vÀldigt högt. SÄ det bör nog inte vara nÄ problem att repa med den heller.

Tackar för lite input! Ja det du nÀmnde Àr vÀl ungefÀr som jag tÀnkte i min ehh paradiddel hjÀrna. :rolleyes: SÄg att Handsome Àr billig hos Musik-produktiv i Tyskland, medans de som sÀljer den i Sverige ska ha runt 5500 spÀnn för den! Huga! Den ligger pÄ 266 euro i Deutschland... Verkar vara vÀrt 3 papp tycker jag. NÀr det blir metal sÄ kommer jag anvÀnda pedaler sÄ klart, Boss HM-2 för dödsrens och sen blir det vÀl lite POD dist för mer modernt rens... Vad tror ni om det, dÄ borde den vÀl funka fint för metal?

Ha det gött!

Postat (redigerat)

Annars har du ju orange tiny terror.

Redigerat av sixties
Postat
  sixties sa:
Annars har du ju orange tiny terror.

Har kollat den lite med, men Àr den verkligen bÀttre? Tycker Blackhearten Àr lite varmare i soundet pa de klipp jag hört. Nagon som A/B testat Tiny och Handsome?

Postat (redigerat)

Har inte A/B testat utan endast testat blackheart av de tvÄ. BÄde live och vid rep. Den Àr helt jÀvla grym och överröstar vilken trummis som helst. Enda nackdelen Àr att den inte har nÄt fjÀderreverb som tex fender blues junior. Bara helrör rakt genom och lÄt dig inte skrÀmmas av det lÄga wattantalet...finns ÀndÄ en del headroom dÀr. och priset Àr ju makalöst! Ska köpa nÄn gÄng. Nu spelar jag ju inte metal men med en distpedal borde det funka bra.

edit:oj du skrev handsome...har bara provat combon som gÄr att stÀlla mellan 3 Ä 5 watt!

Redigerat av slejnard
Postat
  SvenTumba sa:
Har kollat den lite med, men Àr den verkligen bÀttre? Tycker Blackhearten Àr lite varmare i soundet pa de klipp jag hört. Nagon som A/B testat Tiny och Handsome?

pm:a TuffTuffTuff han har bÄde en tiny terror och en Blackheart har jag för mig och svara nog gÀrna pÄ din frÄga.

Postat
  SvenTumba sa:
Ok, tack för inpu! Det blev en Handsome iallafall, hoppas man blir nöjd! đŸ˜Č

Återkom med en recension vetja!

'

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.