Jump to content
Annons

MIDI-Kontroller


Paste

Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter någon midi-kontroller med många reglage, rattar och eventuellt knappar. Det ska agera som mixerbord. Tycker mycket bättre om att justera de saker via hårdvara och inte alltid klicka med den där f*rbannade musen! 😐

Ska fungera med de flesta inspelningsprogram. Inklusive Reason.

Någon som känner till någon? oh just ja, behöver ju inte kosta flera tusentals kronor.

Redigerat av Magnus Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller det kanske är möjligt att använda flera UC-33'or jämte varandra? 🙂 fast då gäller det ju att ha flera USB-portar.

EvolutionUC33.jpg

Fast priset på EN uc-33e ligger ju runt 2000:- så det blir ändå väldigt dyrt om man ska ha flera. Hmm..

Link to comment
Dela på andra sajter

För få rattar!

de går att serie koppla så du kan ha flera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

mm.. möjligen

Det är ju 14 kanaler i den stora mixern i Reason. Oftast använder man ju kanske 2-3st såna mixers i en produktion. Vettifan hur jag ska göra för jag kan ju då bara styra En mixer i Reason och inte de andra.

Jaja, jag får se hur jag går tillväga. Men skulle det rent praktiskt fungera med ett riktigt digitalt mixerbord? för även om det bara är låt säga, 10st "äkta" kanaler på det digitala mixerbordet så finns det ju fler "inuti". och behöver man 10st nya kanaler så trycker man ju bara på en knapp som ger en de nya kanalerna?

Note; tänk på att jag menar mjukvarumässigt när jag skriver om "10 nya kanaler".

Redigerat av Magnus Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Motorreglar är grejen.

Jag köpte en Axiom 61, hade samma idé som dig. Har slutat använda Axiom till mixern. Funkar inte bra.

Regeln står där den står helt oberoende av hur regeln i Cubase/Reason står så man kan ju ibland få en rejäl dos av starkt ljud om man har otur.

Dessutom så kommer man ibland åt reglarna av misstag och då kan tex av misstag dra ned en kanal. Mycket irriterande.

Så nu använder jag Axioms reglage till att styra syntar och problematiska automationer, inte som bröd och smör kontroller för mixers.

Så nu mixar återigen med pekdonet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har ju en CME UF5. Den har 9st reglar varav en är master, och de andra åtta brukar jag assigna till mixern i Reason. Men som sagt så är det ju inte tillräckligt med reglar för att kunna styra det ordentligt. Det är drygt! 🙂 Sen att ha 4st rattar på varje kanal hade ju också varit guld för då kan man assigna dom till FX rattarna i Reason mixern och därigenom justera effekterna på varje enskild kanal.

Redigerat av Magnus Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...