Jump to content
Annons

Lucia-muffins


Henke

Recommended Posts

Här har ni receptet på 12 st lucia-anpassade chokladmuffins med saffransfyllning.

3dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl margarin

1 dl mjölk

5 dl florsocker med chokladsmak

3 st ägg

Fyllning:

200 g Cream cheese naturell (t.ex philadelphia)

½ dl strösocker

2 pkt saffran

-------------------------------------------------------

Sätt ugnen på 175 grader celsius.

Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt margarin (smält/flytande), ägg & mjölk.

Blanda väl.

Blanda samman ingredienserna till fyllningen. Fördela muffins-smeten i muffinsformar.

Tryck i en klick av fyllningen i varje muffins och grädda mitt i ugnen i cirka 25 minuter.

Låt svalna på galler.

-------------------------------------------------------

Come on, bake a muffin Mr. Grahn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Appropå muffins så fins det ett mugginsbageri bara några meter ifrån mitt hus.. stora som hus e dom. Fins massa märkliga smaker så som lök&basilika osv.. har inte vågat testa dom, men dom "vanliga" är helt underbara!... Föreseten hur många har bakat detta recept som tråden handlar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå muffins så fins det ett mugginsbageri bara några meter ifrån mitt hus.. stora som hus e dom. Fins massa märkliga smaker så som lök&basilika osv.. har inte vågat testa dom, men dom "vanliga" är helt underbara!... Föreseten hur många har bakat detta recept som tråden handlar om?

Varnånstans, huvudstaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...