Jump to content
Annons

Vad innebär en beställning från Thomann där leveransmöjligheten är: På förfrågan?


falsksang

Recommended Posts

Hej,

Jag sitter och ska beställa nytt ljudkort och vill ha ett FOCUSRITE SAFFIRE PRO 24. Leveransmöjligheten för detta kort på Thomann är satt som: På förfrågan.

Är det någon som förstår eller vet av erfarenhet vad detta innebär om jag lägger en order? Jag vill inte binda upp mina pengar under flera veckor medan Thomann väntar på att få hem kortet från focusrite, vilket jag misstänker att det innebär.

Jag har försökt att ringa hotline men får inget svar.

Tack på förhand! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Waltzberger (oregistrerad)

det betyder nog helt enkelt att dom inte har varan i lager men att dom försöker få tag på sin leverantör för att beställa fler. å sen vill dom väl inte sätta nåt datum förrän dom fått ett säkert från sin leverantör. jag skulle nog väntat lite. eller iaf prata med dom först. är en mkt bra affär på alla sätt och vis. har aldrig ringt dom men dom brukar svara hyffsat snabbt på mail. ibland efter 10 min ibland efter 12 timmar. lycka till 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte de drar pengar förän de levererar varan. Däremot kanske de bokar upp beloppet så att det minskar ditt kreditkorts disponibla belopp.

Men jag är inte alls säker så enklast är naturligtvis att fråga. Och på Thomann kan man väl alltid annulera ordern innan den är levererad ?

Åke

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar!

Nu har jag pratat med thomann och precis som ni säger så betyder det att de inte har varan hemma, men i detta fall så är den beställd men försenad från focusrite. De väntar svar från focusrite under denna vecka.

Vad gäller betalningen så släpps det reserverade beloppet 7 dagar om ordern inte är skickad.

Trevlig sommar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...