Jump to content
Annons

HJÄLP HANDLAR OM INSPELNING

Recommended Posts

Doozi (oregistrerad)
Postat
😛 Hej När jag spelar in Om vi säger jag lyssnar på en låt och ja spelar in vill ja så klart att inte den ska komma men tyvär så kommer den och stör mig jag vill höra beatet och köra utan bara med röst och då Kommer beatet med konstigt nog någon som vet hur man fixar bort det ?
Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Vad har du för utrustning (ljudkort, program, o.s.v.)?

Postat

Muta kanalen som "låten" ligger på.

Postat

Öhh.. Under ämnet "Analog inspelning"??? Det verkar för mig som om du har problem med inspelning i datorn.. Alltså digital inspelning.. Eller har jag fel? 😛

leojholt (oregistrerad)
Postat
😄 Hej När jag spelar in Om vi säger jag lyssnar på en låt och ja spelar in vill ja så klart att inte den ska komma men tyvär så kommer den och stör mig jag vill höra beatet och köra utan bara med röst och då Kommer beatet med konstigt nog någon som vet hur man fixar bort det ?

Det skulle verkligen vara lättare att förstå med ett par kommatecken och punkter i din mening haha!

Kan det vara så enkelt att du har beatet i högtalarna och kör sången i en mick bredvid? Ta på dig ett par hörlurar så är det fixat om så är fallet. Annars har jag nog inte förstått frågan rätt

Doozi (oregistrerad)
Postat

Nej det är inte det när jag spelar in och vi säger att jag lyssnar på en sång i youtube och spelar in .

Då kommer det ljudet som är med i youtube med i Själva Inspelningen högre än min röst också .

Och ja jag använder Hörluror ? behöver hjälp snälla nån!

Postat
Nej det är inte det när jag spelar in och vi säger att jag lyssnar på en sång i youtube och spelar in .

Då kommer det ljudet som är med i youtube med i Själva Inspelningen högre än min röst också .

Och ja jag använder Hörluror ? behöver hjälp snälla nån!

Det kan inte vara den funktionen what u hear som jag läst om här på forumet? Har inte de sakerna själv. Men om du går in på dina ljudinställningar i windows så kanske det finns något som heter what u hear. Stäng av den i så fall. En chansning från mig.

MVH

Anders

Postat

Hmm.. Detta är forumdelen analog inspelning.. Verkar fortfarande som om alla som svarar utgår från att det handlar om digital inspelning..

Doozi (oregistrerad)
Postat

Ingen som vet ?? Hade Audacity som Gjorde till detta !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.