nyqa Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 Tjena allihopa. 😉 Jag söker efter en duglig "ljuddämpningsplatta" som man kan fästa på mickstället för att fånga upp ljudvågorna bakom micken. Jag vet att jag tidigare har hittat en tråd här där det skrev om detta men jag hittar inte åt den nu. Någon som kan tipsa om ett eller flera alternativ i olika prisklasser? Sedan är jag även ute efter någon slags akustikplatta (som inte förstår inredning allt för mycket) att hänga på väggen. Jag har just möblerat om i musikrummet och det blev nu rätt fattigt på väggarna vilket gör att det börjat eka litegranna. Så bottomline är det "ljudskyddet" för mikrofonen och akustikplattor för väggarna jag söker efter. 🙂 Tacksam för svar!
Ponderosa Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 (redigerat) Äger själv ett SE Relectionfilter. Blir absolut skillnad när jag använder det, fast du får aldrig samma resultat som om du tex skulle behandla rummet. Bygg egna akustikplattor (kolla Crunchers tråd och min tråd) och häng upp och komplettera med ett filter typ t.bone så hamnar du på runt 3-4 kr och får sååå mycket bättre inspelningar. Redigerat 15 juni 2009 av Ponderosa
Claes Holmerup Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 Som sagt, så är dämpskärmarna främst att se som komplement och inte som ersättning för annan behandling när det handlar om stationärt bruk. Läs gärna lite grand om behandling HÄR. 😉
nyqa Postat 16 juni 2009 Trådstartare Postat 16 juni 2009 Tack för alla era svar. 😉 Jag kommer att behandla rummet också men frågan är bara hur... Som det är nu så sitter jag så bakom min rygg finns en dörr och på väggen brevid hänger det två gitarrer som tar upp plats. Om jag ska montera upp akustikplattor t.ex. var är det bäst att ha dem? För mig känns det som dem gör bäst på väggen bakom ryggen men jag har kanske fel? Ett SE Reflextion Filter ska jag genast ta och kika på.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.