Jump to content
Annons

Transportpanelen borta i Cubase 5 :S


ramoand

Recommended Posts

Annons
rankey (oregistrerad)

HÀnde mig ocksÄ.

Testa öppna ett projekt dÀr du senast sÄg transportpanelen, om du har ett sÄdant projekt sparat. SÄ löste det sig för mig iaf, sen dök den upp överallt igen.

Kolla Àven noga att den inte ligger bakom nÄgon kant eller utanför skÀrmen om ovanstÄende metod inte hjÀlper.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vad Àr F2 för nÄt?

Gissa, debatt, gissa. Det Àr inte F1 och Schumacher det handlar om i alla fall.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr F2 för nÄt? GÄ in pÄ view och se att transport panel Àr förbockat.

Snabbkommando för transportpanelen... finns ju inget som heter view :S dÀremot sÄ Àr transportpanel ibockat under menyn transport...

HÀnde mig ocksÄ.

Testa öppna ett projekt dÀr du senast sÄg transportpanelen, om du har ett sÄdant projekt sparat. SÄ löste det sig för mig iaf, sen dök den upp överallt igen.

Kolla Àven noga att den inte ligger bakom nÄgon kant eller utanför skÀrmen om ovanstÄende metod inte hjÀlper.

Grejen e den att de hĂ€nde i första projeket 😛 sĂ„ kan inte göra sĂ„ tyvĂ€rr..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ändra din skĂ€rmupplösning till det största som gĂ„r att ange. Typ 3000x1500 el liknande. Starta sedan Cubase och kolla sĂ„ att inte transporten hamnat utanför programfönstret.

Den Àr redan pÄ max sÄ de gÄr inte heller...

Installera dÄ om programmet.

Verkar som det Àr den enda lösningen nu..... eller?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Minimera Cubase-fönstret.

Ändra till en lĂ€gre skĂ€rmupplösning.

(Kolla Cubase... syns den nu?)

Ändra tillbaka till den högre upplösningen.

HĂ„ll tummarna... 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Minimera Cubase-fönstret.

Ändra till en lĂ€gre skĂ€rmupplösning.

(Kolla Cubase... syns den nu?)

Ändra tillbaka till den högre upplösningen.

HĂ„ll tummarna... 😆

Hehe.. hjÀlpte tyvÀrr inte... fan ja orkar ju inte installera om programmet nÀr ja precis har installerat det.. hur fan kan den bara försvinna...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hade samma problem för ett tag sen. Hittade lösningen pÄ cubase.net. Ett par Àndringar i en fil fixade problemet:

Solution for Cubendo 4 (hope it works with 5, also)

1. Close Cubase

2. Look for file 'defaults.xml' in cubase preferences folder - in my case c:\Documents and Settings\Zabukowski\Application Data\Steinberg\Cubase 4'.

3. Backup file 'defaults.xml' !!!

4. Edit file 'defaults.xml' with notepad.

5. Search for string 'TransportWindow'

Few lines below you'll find coordinates (H, V) for Transport Window. When Transport Windows dissapears, those values will likely be very strange, possibly negative.

Modify them to sensible values according to your screen resolution and save file.

6. Start Cubase

Du fÄr sÄklart byta ut "Zabukowski" mot ditt anvÀndarnamn, och "Cubase 4" i sökvÀgen ska ju vara "Cubase 5". I mitt fall satte jag vÀrdet 50 pÄ bÄde H och V.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...