Ihzon Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Jag har sett att studio projects B1 har fått höga betyg. Är det värt att lägga ungefär 300-400 för en B3 undrar min kompis. Skiljer det sig mycket men priset verkar ju inte så stort.
Claes Holmerup Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Det är i grunden precis samma mic, men med skillnaden att B3 har dubbla membran och därför också har valbar upptagningskarakteristik, mellan cardioid, 8 och omni - medan B1 "bara" har cardioid. Om man behöver det eller inte, beror på situationen. Själv tycker jag att 8 ofta kan bli snyggare än cardioid, men det vill ju i så fall till att man har ett rum som låter ok... 😄
Neutrik (oregistrerad) Postat 13 maj 2009 Postat 13 maj 2009 Jag som trodde tråden handlade om Hammond med tanke på rubriken... 😄
Discoführer Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 Jag som trodde tråden handlade om Hammond med tanke på rubriken... 😉 Hihi, jag med. Lätt värt det tänkte jag! 🙂
GIGAN (oregistrerad) Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 Hihi, jag med. Lätt värt det tänkte jag! 😛 Om det ändå vore så väl! Det är min drömorgel, som man idag får ge 75-100.000 kr för 😄 GIGAN
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.