Jump to content
Annons

Söker metal sångare med erfarenhet


squez

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
Ztaffanb (oregistrerad)
Hej

Jag och en polare skriver låtar ihop oftast i stilar som metalcore/deathmetal. Jag är 19 år och spelar bas, har spelat i snart 4 år, polaren har snart spelat gitarr i 6 år.

Vi har fått mycket inspiration av In Flames/All that remains, men vi lyssnar nästan på allt. Som sagt söker vi en sångare och textförfattare till några låtar vi spelat in och mixat. Du ska ha möjlighet att spela in hemma eller i en studio, sen skickar vi matrial fram och tillbaks genom MSN eller MAIL. Vi mixar allt sen, så no worries 🙁 .

Finns ännu bara 1 låt på myspace, men kommer fler inom kort.

Om du tycker detta låter intressant, skicka ett mail till squez.inc@gmail.com

Ta en kik 🙂

http://www.myspace.com/avbrytrock

//TJO HEJ

Jag tycker att detta lät mycket bra - jag är ju ingen sångare eller så (men lyssnar mycket på metal - främst finsk (CoB och liknande))... Jag rekommenderar verkligen att kolla upp bandet på MySpace. Om jag får nys om nån sångare/textförfattare så ska jag tänka på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Detta låter ju sjukt jävla bra, rent ut sagt! 🙁

Så sjukt finlirat och bra produktion på låtarna. Önskar att jag tränat lite mer på sången! Visst kan jag skrika lite här och där och rensången håller väl bra, men jag tror det

behövs mer träning om jag skulle sjunga till era sjukt bra låtar! hehe.

Mvh

Jesper J

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter ju sjukt jävla bra, rent ut sagt! 🙁

Så sjukt finlirat och bra produktion på låtarna. Önskar att jag tränat lite mer på sången! Visst kan jag skrika lite här och där och rensången håller väl bra, men jag tror det

behövs mer träning om jag skulle sjunga till era sjukt bra låtar! hehe.

Mvh

Jesper J

Tja!

Tack Jesper det värmde 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj.. Det där lät ju riktigt j...la bra.. Gillade allt men fastnade framförallt för "ESIA" som var grym..

Vad söker Ni för typ av sångare?? En Anders Fridén (In Flames) eller liknande?

Redigerat av hogge
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj.. Det där lät ju riktigt j...la bra.. Gillade allt men fastnade framförallt för "ESIA" som var grym..

Vad söker Ni för typ av sångare?? En Anders Fridén (In Flames) eller liknande?

Tja!

Ja asså growl/scream sång skulle va coolt, blandat med ren sång, älskar In Flames.

Men allt möjligt är välkommna :rolleyes:

/tack för all kritik 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Ja asså growl/scream sång skulle va coolt, blandat med ren sång, älskar In Flames.

Men allt möjligt är välkommna 😛

/tack för all kritik 😎

Tjenare jag har precis installerat Windows 7(student som jag e fick jag det) så jag ska bara försöka få nått inspelningsprogram stabilt då Cubase 4 är jätteinstabilt i 64bitars windows sen så kan jag prova på mig lite sång. 😉 Har du msn eller nått så skicka ett PM med den så går allting smidigare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Tjo!

Söker en ny sångare, så tråden är väll "öppnad" igen.

Behöver sång pålägg på "ESIA", "Smoking-Piggy".

Med flera.

Min msn är: squez.inc@gmail.com

tja,

vet inte vad ni söker rikigt, om det e sång, skrik eller growl.

men kolla in en låten dead and gone som jag lagt upp på forumet, det e jag som lagt skriket där iaf...

Kanske kan va nåt?

ha d fint

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...