Jump to content
Annons

Inställning av fönster i Cubase 5


busse

Recommended Posts

Har installerat Cubase 5 nu i kväll och det gick väl hyfsat bra men jag har ett problem. Fönstrena till VST pluggarna ligger överst av alla fönster, har tidigare varit van att ha själva "tracken" på en skärm, pluggarna på den andra skärmen och sen ha mixern över bägge skärmarna. Då har man ju snabbt kommit åt allt med att bara klicka på de olika fönstrena och pluggarna och så har den man vill ändra kommit överst. Men som det är nu ligger pluggarna överst och försvinner inte oavsett på vilken skärm dom ligger, får detta att ändra? Har försökt men hittar inte, mixern går att ställa på "always on top" men då ligger den ju kvar hela tiden. Nån som har koll på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Detta retar mej också. Om nån sitter på något tweak så vore det kanon!

Några ändringar i Preferences brukar väl ske mellan versionerna. Vet inte om det kan vara lösningen, men "Always on top" står säkert på där eftersom det verkar vara utgångsläget hos er alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade problemet, högerklicka på den gråblå fältet bredvid rutan där man väljer presets för pluggen. Där finns det att bocka av always on top, det måste vara det enda stället jag inte högerklickade på i går, högerklickade överallt men tydligen inte där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade problemet, högerklicka på den gråblå fältet bredvid rutan där man väljer presets för pluggen. Där finns det att bocka av always on top, det måste vara det enda stället jag inte högerklickade på i går, högerklickade överallt men tydligen inte där.

Har det klickbara "fältet" minskat till att bara vara där månne.. nåväl, skönt att det löste sig då 😛 Kollade och mycket riktigt så är always on top numera default och vill man ändra på det så sker det förstås under preferences - VST.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...