Jump to content
Annons

Ljudkort?


psykadelisk (oregistrerad)

Recommended Posts

psykadelisk (oregistrerad)

Hej!!

Har kommit dit att jag vet att musikskapande är något för mig och det börjar bli dags att köpa ett ljudkort som är åtminståne på en annan nivå än soundblaster live. Ska ju inte spela in något som det ser ut idag, gör trance, så några maxade ingångar för att plugga in guran eller sång ska jag inte betala för... Hygglig midi hantering och bra stereo ut är väl det jag behöver...

Det jag vill ha av ett ljudkort är:

1. bra ljud, klart med tyngd.

2. Att den avlastar systemet och processorn (mer än SB live åtminståne.)

3. Billigt.

Är det här något som existerar så tipsa mig, om inte så tipsa om det som kommer närmast. Stort tack! Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag säger samma sak som alla andra verkar göra, M-Audio Audiophile 2496!

Det är ett sånt jag förmodligen kommer att köpa själv, jag har kompisar som har det och som säger att det är bra. Kortet kostar 1700 och har analog stereo I/O i 24 bitars 96 kHz upplösning, digital I/O (spdif) och MIDI I/O.

Framför allt har jag aldrig hört nån säga nåt dåligt om det... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle väl kunna tipsa om M-Audio Delta Audiophile 2 kostar 1895 på Delux, men det finns ju andra ställen att köpa de på.. Finns nog någon mer som kan bättre om de kortet.

Själv har jag Delta 1010lt men du skrev att du inte behövde så många ingångar så Audiophile blir bra! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle väl kunna tipsa om M-Audio Delta Audiophile 2 kostar 1895 på Delux, men det finns ju andra ställen att köpa de på.. Finns nog någon mer som kan bättre om de kortet.

Själv har jag Delta 1010lt men du skrev att du inte behövde så många ingångar så Audiophile blir bra! 🙁

audiophile 2????? vad är det för kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle väl kunna tipsa om M-Audio Delta Audiophile 2 kostar 1895 på Delux, men det finns ju andra ställen att köpa de på.. Finns nog någon mer som kan bättre om de kortet.

Själv har jag Delta 1010lt men du skrev att du inte behövde så många ingångar så Audiophile blir bra!  🙂

audiophile 2????? vad är det för kort?

Fel av mig... menar förståss 2496 men jag hade glömt vad de hette så jag kollade på delux hemsida där står de Delta Audiophile 2 I/O S/PDIF MIDI 24 BIT 96kHz.

🙁

Som sagt fel...

menar 2496

Link to comment
Dela på andra sajter

psykadelisk (oregistrerad)

Tack så mycket för hjälpen alla, ni verkar ju vara eniga så det rådet får jag ta på allvar. Men, insolitus? Har du lust o berätta vart det kostar 1700? Eller om någon här vet ett ännu lägre pris nån stans?

M.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för hjälpen alla, ni verkar ju vara eniga så det rådet får jag ta på allvar. Men, insolitus? Har du lust o berätta vart det kostar 1700? Eller om någon här vet ett ännu lägre pris nån stans?

M.

Musikcentralen vet jag gör det!

http://www.musikcentralen.se/ljudkort.html

Det är det enda pris på det kortet som jag har sett...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...