Jump to content
Annons

Cats have dreams feat Svante!


jockmic

Recommended Posts

Jag tyckte bara att det var så kul med "Syntpop" så jag hade stora förväntningar nu! 🙂 Vad tror du om "kraft-vals" eller det mer internationellt gångbara "Power-waltz"?

Inget ljud i Cubase? Finns säkert en massa trådar om det! Hittar du inget som hjälper - starta en ny tråd eller skicka mig ett PM!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Ja, här är det ordentligt hålligång emellanåt! 😆

haha:D ja, jag har nästan misstänkt det:D

Låt mig förtydliga min åsikt om synt! Jag har inget emot vare sig syntar eller syntare. Men jag tycker att musikgenren "synt" känns stelt och "syntetiskt"! 😉 Självklart finns det undantag men...

Så, nu har jag bekännt mina fördomar.

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, inte så mycket prat om er musik här längre....I am so very sorry:/....borde kanske tagit mina funderingar i en tråd om cubase och midi:/

men sanning, syster...sån sylta som sannerligen samlas som Synt sammanställs synnerligen stelt...samt snudd som samlad syntetisk smörja, sällan snitsigt:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ahh.. det är lugnt! Vaddå snacka musik? Antingen avskyr man den och då kan man ju hänga någon annanstans eller så gillar man både katter och drömmar och då kan vi ju lika väl snacka om vad som helst om det känns angeläget! 😄

För att ta upp något helt annat så kom jag över ett par balla pukor i veckan - Pearl vari-pitch. Man stämmer dom genom att vrida på dom - som Roto-toms. Ska hänga upp dom i ett rack till veckan och sedan kan man ju kompettera med andra grejer att slå på! 😄 Det finns olika sätt att få ur sig sina aggressioner och trummor är ju ett sätt!

post-13603-1243701091_thumb.jpg

Redigerat av jockmic
Link to comment
Dela på andra sajter

men...alltså..pm...när det är så fint ute?:/ ....för nog känns det lite som att man träffar på nån kul typ på en uteservering och så sitter man där och snackar lite....men...inte går man hem till honom och pratar...;D

Naturligtvis är det ju den lite bättre kroppkakan jag tänkte på😄....ja, precis...den öländska:)

Hörru...eh...nog har jag Spotify men...hur?..eh...:/ ....själv sitter jag och lyssnar på det gudomliga soundtracket till Into the Wild http://www.youtube.com/watch?v=IWgxntibBtE...5E7&index=8

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Naturligtvis är det ju den lite bättre kroppkakan jag tänkte på🙂....ja, precis...den öländska:)

Hörru...eh...nog har jag Spotify men...hur?..eh...:/ ....själv sitter jag och lyssnar på det gudomliga soundtracket till Into the Wild http://www.youtube.com/watch?v=IWgxntibBtE...5E7&index=8

Trots att jag är skåning är jag mer van vid palt än kroppkakor. Vad är det som är speciellt med öländska kroppkakor?

Så här kanske? http://open.spotify.com/track/2ouMiscgcErwXFRoFHdhZp

Eddie var bra! 🙂 Jag har alltid imponerats av de som kan sätta sig med en gitarr och det blir "musik"! Tycker att harmonierna påminner om någon låt av Beatles (minns inte vilken nu). Har ett "uppslag" till en låt med liknande harmonier: http://privat.infocenter.org/jocke134/Musi...%20more%204.mp3

Egentligen är det helt fantastiskt hur man kan vända och vrida på harmonierna så att det blir så olika fast samma/liknande!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej pojkar,

Ni har aldrig funderat på funktionen "PM" istället?? 🙂

Just a thought.......

Mvh

Björn

Goa låtar, Björn! Du har en härlig energi och är "direkt" i ditt tilltal - inget knussel! 🙂 Gillar det! Vi har en tendens att linda in orden i vackra poetiska ordlekar, det du gör är något helt annat, men jag gillar det!

Den här tråden ligger under samarbeten och samarbete fordrar bla dialog och inspiration. Inspiration kan ju vara tex kroppkakor! 😄

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att jag är skåning är jag mer van vid palt än kroppkakor. Vad är det som är speciellt med öländska kroppkakor?

Så här kanske? http://open.spotify.com/track/2ouMiscgcErwXFRoFHdhZp

Eddie var bra! ☺️ Jag har alltid imponerats av de som kan sätta sig med en gitarr och det blir "musik"! Tycker att harmonierna påminner om någon låt av Beatles (minns inte vilken nu). Har ett "uppslag" till en låt med liknande harmonier: http://privat.infocenter.org/jocke134/Musi...%20more%204.mp3

Egentligen är det helt fantastiskt hur man kan vända och vrida på harmonierna så att det blir så olika fast samma/liknande!

/Jocke

😛 förutom att det är en liten del kokt potatis i de öländska kroppkakorna så vet jag inte;)

haha:D..Lindemann....

Samma här, jag önskar att jag kunde skapa musik på det viset (fast konstigt med Eddie Vedder...jag har beundrat honom i många år och tyckt att hans sätt att vara ett med musiken är så...ja...det känns....och Pearl Jam har skapat några av världens vackraste låtar...ändå har jag inte en enda skiva med dem....verkar som att man fungerar på det sättet att man (jag) köper hellre en ny usel platta med artister som redan finns i samlingen än att börja köpa på sig bakkatalogen för sånt man inte hörde från början...mm...)...

Skön melodislinga...men jag vill höra den igen och nu kan jag inte ladda ner den...har du någon aning om varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 förutom att det är en liten del kokt potatis i de öländska kroppkakorna så vet jag inte;)

haha:D..Lindemann....

Samma här, jag önskar att jag kunde skapa musik på det viset (fast konstigt med Eddie Vedder...jag har beundrat honom i många år och tyckt att hans sätt att vara ett med musiken är så...ja...det känns....och Pearl Jam har skapat några av världens vackraste låtar...ändå har jag inte en enda skiva med dem....verkar som att man fungerar på det sättet att man (jag) köper hellre en ny usel platta med artister som redan finns i samlingen än att börja köpa på sig bakkatalogen för sånt man inte hörde från början...mm...)...

Skön melodislinga...men jag vill höra den igen och nu kan jag inte ladda ner den...har du någon aning om varför?

Jag har inga problem att ladda ner den - försök igen!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
otroligt skön, mycket Clapton-känsla i den, blir spännande att höra när den är klar:)

Clapton? Det var ju smickrande! 🙂 Vad är det du vill ha? :rolleyes:

Klar o klar... det vet man aldrig! Vi har en massa "små snuttar" sparade. Den här kan bli liggande länge tills inspirationen är den rätta - hoppas du har tålamod!

Har det varit rörigt på Öland i helgen?

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vill ha?....bara mer av er musik, tack:D

Tålamod?....känner inte till det ordet men jag har inte tänkt lämna det här forumet på länge....och allt har, och tar, sin tid:)

Just här har den varit allt annat än rörig, förmiddagen bestod av lite sång och gitarrplågande med hon jag skriver musiken för (eller till eller vad det nu kan vara....jaja...hon bor långt bort så det blir via en evigt hackande webcam i några veckor till) medan det slank ner några Jordgubbs-Baccardi Razz-Milkshakes....sen kom en kompis bort med en burk sill och en flaska vodka och efter ett par intensiva timmar så vinglade han hem med en halv burk sill.....då var klockan 19 och jag satte mig med glass och chokladsås och tittade på några avsnitt av Weeds...så....inte rörigt:).....i Köpingsvik fick dock någon sätta livet till hörde jag:/....

Och du...eller ni...eller så.....skulle du/ni ha lust att lyssna på nåt jag gjort?....det skulle vara skönt med lite konstruktiv feedback...jag är bara inte alls redo (if ever) att lägga upp nåt för allmän beskådan här på forumet:/

Link to comment
Dela på andra sajter

ja..just det...glömde nämna gårdagens djupaste tanke...jag citerar kompisen med vinglig sill...angående att han inte har haft sex på länge: "äh, ibland luktar det bara arschel ändå...så skit i det" ....att kärlek kan vara så vackert:'(

Sill är en bra ursäkt för att skölja ner densamma! 🙂 Kärlek är vackert, sex är överskattat!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Just här har den varit allt annat än rörig, förmiddagen bestod av lite sång och gitarrplågande med hon jag skriver musiken för (eller till eller vad det nu kan vara....jaja...hon bor långt bort så det blir via en evigt hackande webcam i några veckor till) medan det slank ner några Jordgubbs-Baccardi Razz-Milkshakes....sen kom en kompis bort med en burk sill och en flaska vodka och efter ett par intensiva timmar så vinglade han hem med en halv burk sill.....då var klockan 19 och jag satte mig med glass och chokladsås och tittade på några avsnitt av Weeds...så....inte rörigt:).....i Köpingsvik fick dock någon sätta livet till hörde jag:/....

Och du...eller ni...eller så.....skulle du/ni ha lust att lyssna på nåt jag gjort?....det skulle vara skönt med lite konstruktiv feedback...jag är bara inte alls redo (if ever) att lägga upp nåt för allmän beskådan här på forumet:/

Låter trevligt! 🙂 Gjorde inte så mycket själv heller. Tjejen är typ långt borta.

Jag lyssnar gärna! Du kan maila mig från profilen så är vi igång. Du vet, våra uppslag och låtidéer lirar som regel inget vidare i början heller! Men man känner liksom vad som går att göra något av och sen är det bara hårt arbete! 🙂

Hälsningar

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

kärlek är sexigt:)

snällt:)..jag ska se om jag kan få iväg nåt (om du står ut med att det inte är fixat med på nåt vis alls...bara jag, en gitarr och inga som helst redigeringskunskaper....)

Jag tycker det är rätt ballt att spela o sjunga o spela in samtidigt! 🙁

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är rätt ballt att spela o sjunga o spela in samtidigt! 🙁

/Jocke

hahaha:D....men då har du inte hört min slakt av allt som kan kallas musik ännu^^ ....jag har spelat in min senaste nu....men...när man drar ner den till en mp3 så är det ju om möjligt ännu mer ohörbart...och en wav på 38 mb antar jag inte går att maila:P....eh...what to do?...will du ha mp3n ändå?🙂

Var har du din flicka förresten, varför är hon långt bort? (ja, nu kanske det blir alldeles åt helsefyr för personligt...jag var bara nyfiken...)..

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha:D....men då har du inte hört min slakt av allt som kan kallas musik ännu^^ ....jag har spelat in min senaste nu....men...när man drar ner den till en mp3 så är det ju om möjligt ännu mer ohörbart...och en wav på 38 mb antar jag inte går att maila:P....eh...what to do?...will du ha mp3n ändå?🙁

Var har du din flicka förresten, varför är hon långt bort? (ja, nu kanske det blir alldeles åt helsefyr för personligt...jag var bara nyfiken...)..

Maila du en MP3 så ska jag svara dig på mailen!

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...