Jump to content
Annons

Cats have dreams feat Svante!


jockmic

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Liquid missa inte vår hemsida www.cathavdreams.se du får spamma lite där då och då ^^

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

Den har jag nog missat:O men skall självklart genast ro över båten dit och kolla läget:) ...(04.01...ska man inte sova då?:/ .....).

Peace

/T

Sova är för kvinnor och barn! Eller vänta nu .. Zzzzz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Sova är för kvinnor och barn! Eller vänta nu .. Zzzzz

Sova är fär katter (som drömmer)!

Håller på med ett långt (jäkla) epos - över 8 minuter! Det är så många olika stämmor, teman osv så man nästan skulle kunna få ut ett helt album om man jobbade vidare på det. Det är liksom en musikal i sammndrag. Arbetsnamnet är "Mill" men jag skulle kunna tänka mig att vi vid en enkel liten cermoni döper den till något annat tex: "The girl I knew".

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit 090723.

Skönt att det inte varit så varmt hela sommaren. Det har blivit lite tid för att göra låtar också! 😳 Märkligt ändå, när man bokar en dag för att "sätta" det sista i ett projekt så är inspelning det minsta man sysslar med. fast det är ju kul att sitta och snacka också! 😛

Well, well! En ny låt har sett dagens ljus och fick namnet "Don´t hang up!" vid en liten cermoni nyligen.

Lyssna gärna!

http://www.myspace.com/catshavedreams

Vår hemsida har så smått börjat komma i ordning. Kika gärna in och lämna synpunkter!

http://www.catshavedreams.se

harmoni åt alla!

/Jocke

Edit 090525.

Så har vi gjprt klart ännu en låt - "Cry" som ligger uppe på länken nedan. "Cry" är en lite märklig blandning mellan milt och intensivt med mycket sorg och vanmakt. En stillsam liten sak som eskalerar i skri från avgrunden med ylande gitarrer! ;-)

Happy listening!

/Jocke

Cats have dreams är resultatet av ett samarbete som kom till här på Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli färdiga med en del av det!

När man får material färdigt så lyfter och bär det en och jag är särskilt glad idag när vi kan presentera den första låten! 🙂

http://www.myspace.com/catshavedreams

Tipsa gärna dina vänner!

/Jocke

Hej!

Musiken känns väldigt nära The Ark stundvis och det är ju inget negativt, det har ju gått ganska bra för dem!

Ser fram emot att följa utvecklingen av ert samarbete! Kommer nyheter postas i denna tråden även i fortsättningen?

/Jaske

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit 090723.

Skönt att det inte varit så varmt hela sommaren. Det har blivit lite tid för att göra låtar också! 😳 Märkligt ändå, när man bokar en dag för att "sätta" det sista i ett projekt så är inspelning det minsta man sysslar med. fast det är ju kul att sitta och snacka också! 😛

Well, well! En ny låt har sett dagens ljus och fick namnet "Don´t hang up!" vid en liten cermoni nyligen.

Lyssna gärna!

http://www.myspace.com/catshavedreams

Vår hemsida har så smått börjat komma i ordning. Kika gärna in och lämna synpunkter!

http://www.catshavedreams.se

harmoni åt alla!

/Jocke

Edit 090525.

Så har vi gjprt klart ännu en låt - "Cry" som ligger uppe på länken nedan. "Cry" är en lite märklig blandning mellan milt och intensivt med mycket sorg och vanmakt. En stillsam liten sak som eskalerar i skri från avgrunden med ylande gitarrer! ;-)

Happy listening!

/Jocke

Cats have dreams är resultatet av ett samarbete som kom till här på Studios forum. Jag fick kontakt med Leo och vi har petat i en massa material och nu har vi kommit överens om att vi börjar bli färdiga med en del av det!

När man får material färdigt så lyfter och bär det en och jag är särskilt glad idag när vi kan presentera den första låten! 🙂

http://www.myspace.com/catshavedreams

Tipsa gärna dina vänner!

/Jocke

Har snabblyssnat på låten "Don´t hang up" och den låter intressant, lite futuristisk 60-tal.

Tycker trummorna låter lite för stifft, charmigt men lite mer sväng för min del hade gjort suden.

Gitarrerna lite låga och sedan blir jag lite trött på "there´s no moore... frasen.

Bra jobb och snygga ljud...lägg upp låtarna här istället eller har ni gjort det, hittar inte dit.

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Har snabblyssnat på låten "Don´t hang up" och den låter intressant, lite futuristisk 60-tal.

Tycker trummorna låter lite för stifft, charmigt men lite mer sväng för min del hade gjort suden.

Gitarrerna lite låga och sedan blir jag lite trött på "there´s no moore... frasen.

Bra jobb och snygga ljud...lägg upp låtarna här istället eller har ni gjort det, hittar inte dit.

/aROCKER

Kul med lite uppskattning - Tack! 😏

Som landet ligger för tillfället så gör vi låtar. Klart att man försöker få det att lira och låta ok. Tyvärr fick trummisen (en verklig begåvning) tyvärr en ledsjukdom för ett par år sedan och det hindrar honom att lira. "Don´t hang up" har ju ett seriöst budskap medans musiken bygger på en traditionell 12:a med en del variationer från det vanliga. Låna ditt öra år de andra låtarna ett ögonblick så är musiken inte alls lika traditionsbunden!

VH/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite uppskattning - Tack! 😉

Som landet ligger för tillfället så gör vi låtar. Klart att man försöker få det att lira och låta ok. Tyvärr fick trummisen (en verklig begåvning) tyvärr en ledsjukdom för ett par år sedan och det hindrar honom att lira. "Don´t hang up" har ju ett seriöst budskap medans musiken bygger på en traditionell 12:a med en del variationer från det vanliga. Låna ditt öra år de andra låtarna ett ögonblick så är musiken inte alls lika traditionsbunden!

VH/Jocke

Det ska jag absolut göra, tycker inte det är nåt fel att det låter lite traditionellt...tycker det finns mycket egen identitet i det ni gör på låten också.

Ska lyssna framöver när tid finns.

Ha det!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska jag absolut göra, tycker inte det är nåt fel att det låter lite traditionellt...tycker det finns mycket egen identitet i det ni gör på låten också.

Ska lyssna framöver när tid finns.

Ha det!

/aROCKER

Kul att du upplever egen identitet i musiken - vi vill ju inte plagiera någon! :rolleyes: Har du själv några låtar uppe man kan lyssna på?

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du upplever egen identitet i musiken - vi vill ju inte plagiera någon! :rolleyes: Har du själv några låtar uppe man kan lyssna på?

/Jocke

jo, en hel drös, sök på namnet så bör det väl komma upp antar jag.

Ligger nytt som jag fått producerat av en kompis/producent.

Nytt som jag själv producerar, dom grejorna går under namnet aROCKER

Sedan finns mina tidigare satsningar, både seriösa och oseriösa.

Grand Superplant

Cockroach

Purepaindefined

Edit: sedan lirar jag på dom flesta grejor som Slejnard har lagt ut här

ska lägga ut mer inom kort utav mina gamla grejor.

Ha det bra.

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Musiken känns väldigt nära The Ark stundvis och det är ju inget negativt, det har ju gått ganska bra för dem!

Ser fram emot att följa utvecklingen av ert samarbete! Kommer nyheter postas i denna tråden även i fortsättningen?

/Jaske

Det är alltid trevligt med uppskattning! 🤪 The Ark är Leos favoriter och jag har heller ingenting emot dem. 🙂 Skulle vilja gå så långt att våga påstå att "It takes a fool to remain sane" redan är en klassiker!

Det jag skulle berätta var egentligen att 1:a posten är uppdaterad med en ny låt och i antal minuter i sträck får nog The Ark erkänna sig besegrade denna gång! ;-)

/Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...