Jump to content
Annons

moire pama


karl

moire pama  

11 röster

  1. 1. moire pama

    • 1.Nääääääääää
      1
    • 2.Nä
      0
    • 3.Tja
      1
    • 4.OK
      6
    • 5.OOOOOOKK
      1


Recommended Posts

Jag har jobbat lite med sången för att komma ur burken men vet varken eller...eller??? Vad tycks, tar tacksamt emot kritik av alla dess slag....

Lite skruvade harmisar men tålamod( minst två lyssningar)så är det inte lika skumt... 😆...kan förekomma sursång till & från men jag skulle vilja ha lite åsikter om sångljudet... 🙂 närhet, burkkänsla etc.

LÅTNAMN:moire pama

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2:11

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT:mp3

STORLEK:4 Mb

STATUS: Skisso

LÅTLÄNK:moire pama

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du siktar förmodligen inte på den allra bredaste målgruppen, men jag gillar det här.

Skönt gitarrspel. Bakgrundskörerna gillar jag också. Det som du kanske bör jobba mer på, enligt mitt tycke, är leadsången. Den skär ibland lite i mina öron. Kanske om du prövar en mer mjuk, avslappnad sångstil.

Får lite Elliott Smith-känsla. Bra. 😛

martinm

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt! Första sekunderna var jag helt säker på att jag lyssnade på Robert Wyatts Cuckooland, bara det att jag aldrig hört just den här låten innan. Hoppas du tar det som en komplimang... 😛

Överlag stämningsfull, behaglig och svävande låt med bra leadsång. Det låter som att du backat på effekterna en aning, vilket jag gillar. Gitarrspelet är prima. Bra rum på gitarrerna.

Lite kritik: Det finns vissa partier i leadsången som du kunde lägga om, som håller ner totalupplevelsen av låten. Ex: 00.24, 00.38, 01.19

Jag tycker körerna är för diffusa, som att dom inte själv vet vart dom ska ta vägen. Det stör helhetsintrycket eftersom dom konkurrerar med leadsången om uppmärksamhet. Arbeta fram en mer självklar kör som adderar stämning men inte drar så mycket uppmärksamhet till sig.

Slutligen. Jag gillar verkligen låten. Vad händer efter det tvära slutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du siktar förmodligen inte på den allra bredaste målgruppen, men jag gillar det här.

Skönt gitarrspel. Bakgrundskörerna gillar jag också. Det som du kanske bör jobba mer på, enligt mitt tycke, är leadsången. Den skär ibland lite i mina öron. Kanske om du prövar en mer mjuk, avslappnad sångstil.

Får lite Elliott Smith-känsla. Bra. 😉

martinm

Jag vet inte om jag siktar över taget...om du menar det jag tror du menar, sångstilen kommer nog sig av att låten igentligen borde gå ett tonsteg lägre(tror jag)....Kul att du gillar stuket 😉 ...Ursäkta min okunnighet men jag vet inte vem Elliot Smith är.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt! Första sekunderna var jag helt säker på att jag lyssnade på Robert Wyatts Cuckooland, bara det att jag aldrig hört just den här låten innan. Hoppas du tar det som en komplimang... 😉

Överlag stämningsfull, behaglig och svävande låt med bra leadsång. Det låter som att du backat på effekterna en aning, vilket jag gillar. Gitarrspelet är prima. Bra rum på gitarrerna.

Lite kritik: Det finns vissa partier i leadsången som du kunde lägga om, som håller ner totalupplevelsen av låten. Ex: 00.24, 00.38, 01.19

Jag tycker körerna är för diffusa, som att dom inte själv vet vart dom ska ta vägen. Det stör helhetsintrycket eftersom dom konkurrerar med leadsången om uppmärksamhet. Arbeta fram en mer självklar kör som adderar stämning men inte drar så mycket uppmärksamhet till sig.

Slutligen. Jag gillar verkligen låten. Vad händer efter det tvära slutet?

Robert Wyatts ??? sorry jag vet inte vem det är , har aldrig hört

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Mer psykadeliskt än vanligt Karl. Kräver mer inlyssning, men sitter efter ett tag. Håller med den som sa att körerna tar lite konstiga turer, ibland är dom balla och stämningsskapande men ibland låter det lite fel. Bra gitarrspel!

3,9 av 5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer psykadeliskt än vanligt Karl. Kräver mer inlyssning, men sitter efter ett tag. Håller med den som sa att körerna tar lite konstiga turer, ibland är dom balla och stämningsskapande men ibland låter det lite fel. Bra gitarrspel!

3,9 av 5.

Jag vet inte om jag svävar iväg lite för mycket men jag har försökt tänkt lite på sångljudet för att få bort den dår burkkänslan....om jag fått det vet jag inte, sen att låten kanske är lite skruvad har du kanske rätt i..... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har försökt tänkt lite på sångljudet för att få bort den dår burkkänslan....

Hmm, föreslår att du skickar ett PM till Demoniqus, hans tips när det gäller EQ och plugs på sångljud och annat brukar vara guld värt.....

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

tycker det är skitsnyggt, och har inga som hest problem med harmisarna.

Synd att inte sångmelodin tar mer tillvara på de sjukt färgade tonerna i gitarrspelet.

Förresten: "Moire pama" ?

EDIT: glömde säga att jag tycker att du sjunger snyggt, för mig gör det noll om det glider lite

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är skitsnyggt, och har inga som hest problem med harmisarna.

Synd att inte sångmelodin tar mer tillvara på de sjukt färgade tonerna i gitarrspelet.

Förresten: "Moire pama" ?

EDIT: glömde säga att jag tycker att du sjunger snyggt, för mig gör det noll om det glider lite

Moire pama ett nonsensarbetsnamn ( så djup var det) ...kul att du tycker det är skitsnyggt... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Du siktar förmodligen inte på den allra bredaste målgruppen, men jag gillar det här.

Skönt gitarrspel. Bakgrundskörerna gillar jag också. Det som du kanske bör jobba mer på, enligt mitt tycke, är leadsången. Den skär ibland lite i mina öron. Kanske om du prövar en mer mjuk, avslappnad sångstil.

Får lite Elliott Smith-känsla. Bra. 😉

martinm

Jag ladda ner en låt med Elliot Smith "Sweet Adeline" och kan väl förstå vad du menar ...jag tar det som en komplimang

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tycker jag....blir att tänka på Nick Drake och det är en STOR komplimang ska du veta......hm nu slutade det, vill ju höra mer. Att du sjunger lite svajigt blir att det bara låter intressantare. Kan hända att du skulle behöva lägga lite deesser på sången, sen kanske basen ligger lite högt...

Du får en fyra av mig.

Fan lyssnar igen du har verkligen bra röst. Har du lyssnat på Nick Drake nångång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tycker jag....blir att tänka på Nick Drake och det är en STOR komplimang ska du veta......hm nu slutade det, vill ju höra mer. Att du sjunger lite svajigt blir att det bara låter intressantare. Kan hända att du skulle behöva lägga lite deesser på sången, sen kanske basen ligger lite högt...

Du får en fyra av mig.

Fan lyssnar igen du har verkligen bra röst. Har du lyssnat på Nick Drake nångång?

nepp 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ,är det inte för j-ligt, men vad tycker du om sångljudet da'??... du har ju hört mig förrut.....

Jag tycker du låter som... 😕

Nej, men ärligt talat. Det första jag slås av ar att du som tidigare har en grym panorering på rösten. Jag har rösten i vänstra kanalen och ett kort rum i högra. Jag kan inte påstå att det generellt skulle vara en dålig sak. Tvärtom så tycker jag det låter tufft och snyggt på samma gång, i den här låten. I någon tidigare låt tyckte jag inte det passade lika bra (och jag har för mig att du fick kommentarer om det då).

Men, trots den häftiga panoreringen så tycker jag att sången känns mer fokuserad än tidigare. Det var något med 'essen' tidigare. Kanske har du bytt reverb?

Kort sagt, det låter bättre! Och det lät sjysst tidigare också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänger inte riktigt med i eran uppgörelse om vad som är ärligt och inte....kul att du Joachime tyckte det lät bättre....sen tackar jag dig punkrockdude för din åsikt...helt klart ska man säga vad man tycker annars mister den här demosidan sin mening.....och det är helt i sin ordning att inte tycka detta är bra 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är så pass bra att jag riktigt ser den stora allmänheten; Jag hör inte texten 🙂

Dags att lämna float genren 😛

Som alltid bra! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

mixningen stör mig i hjärnan pånåt vis..

För breddad... skulle nog vilja ha sången i mitten å utan dedär eeehm..tighta eko/reverbet? Å kören låter som handibarn faktiskt..

Men JÄVLAR vilken SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTTTTT!!!!! 😛😕🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂 ....

Du e min hjälte.. me like sånthär starkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att det som joachime citerade från min kommentar editerade jag bort sedan för det var fel/grovt sagt. En person är inte dålig bara för att ett verk inte är bra enligt t.ex. mitt tycke.

Jag tycker du klart ska fortsätta på låten.

Jag bollade mellan att vara snäll och säga att det lät väldigt bra eller att säga exakt vad jag tyckte. Jag kom fram till att jag bara hade ljögit rakt upp i ansiktet på dig ifall jag hade gett dig väldigt positiv kritik fastän det egentligen inte var det jag kännde för låten.

Jag tycker istället att vi ska vara väldigt ärliga på ett snällt sätt. När jag snart kommer posta vår kommande demo så hoppas jag att ni kommer vara väldigt ärliga. Visst, det kommer svida med de negativa kommentarerna. Men så länge det är konstruktiv kritik och inte en massa svordomar om hur det suger utan att ni ger en förklaring om vad som sög så är det helt ok.

Så, nu ska jag inte hålla föredrag mer för idag. Ska gå och göra en tuppkam nu (man kan ju alltid inbilla sig att man är en så kallat ÄKTA punkare med tuppkam och skotska brallor) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att det som joachime citerade från min kommentar editerade jag bort sedan för det var fel/grovt sagt. En person är inte dålig bara för att ett verk inte är bra enligt t.ex. mitt tycke.

Jag tycker du klart ska fortsätta på låten.

Jag bollade mellan att vara snäll och säga att det lät väldigt bra eller att säga exakt vad jag tyckte. Jag kom fram till att jag bara hade ljögit rakt upp i ansiktet på dig ifall jag hade gett dig väldigt positiv kritik fastän det egentligen inte var det jag kännde för låten.

Jag tycker istället att vi ska vara väldigt ärliga på ett snällt sätt. När jag snart kommer posta vår kommande demo så hoppas jag att ni kommer vara väldigt ärliga. Visst, det kommer svida med de negativa kommentarerna. Men så länge det är konstruktiv kritik och inte en massa svordomar om hur det suger utan att ni ger en förklaring om vad som sög så är det helt ok.

Så, nu ska jag inte hålla föredrag mer för idag. Ska gå och göra en tuppkam nu (man kan ju alltid inbilla sig att man är en så kallat ÄKTA punkare med tuppkam och skotska brallor) 🙂

Absolut Punkis, rätt nivå är väl juste att hålla sig till utan att för den del inte säga vad man tycker. Kommer lägga upp en nyinsjungen version när förkylningen lagt sig, då kan du lyssna igen.... 🙂

Håller sig tuppkammen hela dagen??? 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara påpeka att det som joachime citerade från min kommentar editerade jag bort sedan för det var fel/grovt sagt. [...] Jag tycker istället att vi ska vara väldigt ärliga på ett snällt sätt. När jag snart kommer posta vår kommande demo så hoppas jag att ni kommer vara väldigt ärliga.

Jag håller med dig. Det är inte helt enkelt att vara ärlig och snäll samtidigt. Jag har gjort oavsiktliga övertramp när jag försökt vara ärlig. Det bästa som kan hända är att någon påpekar det så man har chansen att rätta sig, uttrycka sig på ett bättre sätt.

Edit: Sorry för OT.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...