Jump to content
Annons

Mbox (gamla versionen) eller Mbox mini?


Recommended Posts

Hej Studio folket!

Jag är väldigt sugen nu på att köra Pro tools. Det finns väldigt många som säljer sin Mbox (inte version 2) billigt.

Jag kan också köpa Mbox mini fast lite dyrare, men det är inget problem.

Orsaken jag skriver detta är att jag har inget erfarenhet men Digidesigns ljudkort.

Här är mina Nack - och fördelar med dessa 2.

Mbox Nack - Gammal model, går kanske sönder, orskaken att dom gjorde en annan version var att den inte bra nog?

Fördelar - Mer inputs. Focusrite mic preamp, den ser fin ut också!

Mbox mini Nack - Mindre inputs, En mic preamp

Mbox mini fördelar - Liten, mer portabel, bättre kvalite..

/Jonathan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Behöver du fler ingångar än vad mbox 2 mini ger dig? Om inte så hade jag nog satsat på en ny. Anledningen är att jag inbillar mig iaf att AD/DA, hörlursförstärkare och pre amps ska vara uppdaterade till det bättre. Men detta är bara antagande från min sida.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

tack gizmo för ditt svar.

Mbox Mini har ingen Midi input, men vet du om det går att använda usb midi keyboard till pro tools?

Det har jag för mig att det ska gå att göra. Har aldrig testat det själv, men en kollega tror jag använde det. Men jag minns inte helt säkert. Men det skulle förvåna mig om det inte skulle gå att använda midi via USB. Men för att veta helt säkert så bör du fråga någon som använder det eller supporten på digidesign. Då får du veta helt 100 iaf :rolleyes:

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...