Ideofunk Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Hej, jag undrar vad quantize-funktionen i waves ultra maximizer har för funktion? Ăven vad dithering gör/Ă€r för nĂ„got? Vad bör man ha för instĂ€llningar nĂ€r man mastrar om man jobbar i 24 bitar?
osiris Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Under QUANTIZE sÄ stÀller du in vilket bit-djup du ska till.. nÀr man mastrar för audio-cd sÄ ska man ju ner till 16bit. Jobbar du med material i 24bit som ska ner till 16bit sÄ ska quantize stÄ pÄ 16bit. Jag vet inte om jag hör nÄgon skillnad pÄ de olika dither-instÀllningarna. AnvÀnder sÀllan L2an.
DieHard (oregistrerad) Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Hej, jag undrar vad quantize-funktionen i waves ultra maximizer har för funktion? Ăven vad dithering gör/Ă€r för nĂ„got? Vad bör man ha för instĂ€llningar nĂ€r man mastrar om man jobbar i 24 bitar? Kategorin Jag Ă€r nybörjare som Ă€r en av miljonen som laddat ned Waves pluggar som hört de ska vara riktigt bra men fattar inte riktigt hur man anvĂ€nder dem. đ
IDF Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Kategorin Jag Ă€r nybörjare som Ă€r en av miljonen som laddat ned Waves pluggar som hört de ska vara riktigt bra men fattar inte riktigt hur man anvĂ€nder dem. đ +1 lĂ€s manualen och sen pröva. hur tror du att alla andra fĂ„tt reda pĂ„ hur en limiter egentligen funkar? ljudteknik Ă€r inget man lĂ€r sig över en natt
Guitar Nilsson Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 (redigerat) +1lÀs manualen och sen pröva. hur tror du att alla andra fÄtt reda pÄ hur en limiter egentligen funkar? ljudteknik Àr inget man lÀr sig över en natt Suddar bort mitt tjafs. Det var lite spydigt sÄg jag. Redigerat 28 mars 2009 av Guitar Nilsson
joachime Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 (redigerat) NĂ€r jag blir stor ska jag byta nick till Rambo. Och ha en riktig döskalle pĂ„ bilden. Det finns redan en Rambo pĂ„ forumet. Och det finns en poĂ€ng i det Die Hard och IDF skriver, Ă€ven om det gĂ„r att uttrycka pĂ„ ett trevligare sĂ€tt. Waves-pluggar (bland annat L2) Ă€r bland de mest spridda pluggarna. Svar pĂ„ frĂ„gor som dom hĂ€r finns överallt pĂ„ nĂ€tet. Det Ă€r bara att göra en enkel googling pĂ„ "waves l2 quantize". Ger man söktrĂ€ffarna fem minuter fĂ„r man veta mer Ă€n man visste att det fanns att veta i Ă€mnet! đ Edit: OBS! Klicka inte pĂ„ den andra söktrĂ€ffen. DĂ„ hamnar du i en rundgĂ„ng som, om det vill sig riktigt illa, kan fĂ„ en dödlig utgĂ„ng! Redigerat 28 mars 2009 av joachime
ChrisSnyder Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 +1 Konstigt att du inte hör av dej till Waves om du köpt en plugg för 400$. Det har iaf jag gjort dom gÄnger jag undrat nÄnting över mina köpta wavespluggar ...
Guitar Nilsson Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Det finns redan en Rambo pĂ„ forumet. Och det finns en poĂ€ng i det Die Hard och IDF skriver, Ă€ven om det gĂ„r att uttrycka pĂ„ ett trevligare sĂ€tt. Waves-pluggar (bland annat L2) Ă€r bland de mest spridda pluggarna. Svar pĂ„ frĂ„gor som dom hĂ€r finns överallt pĂ„ nĂ€tet. Det Ă€r bara att göra en enkel googling pĂ„ "waves l2 quantize". Ger man söktrĂ€ffarna fem minuter fĂ„r man veta mer Ă€n man visste att det fanns att veta i Ă€mnet! đ Edit: OBS! Klicka inte pĂ„ den andra söktrĂ€ffen. DĂ„ hamnar du i en rundgĂ„ng som, om det vill sig riktigt illa, kan fĂ„ en dödlig utgĂ„ng! DĂ„ vill jag heta Eddie som monstret. đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 DĂ„ vill jag heta Eddie som monstret. đ Du kan ju kalla dig Tascam! đ
nattvaktaren Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Sluta jiddra era smÄpÄvar och svara pÄ frÄgorna. Om ni nu Àr sÄ fina att ni aldrig pillat pÄ warez sÄ... grattis! Och nu till Àmnet eller hÄll kÀft tack.
Valle Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 (redigerat) Waves, som i sig Ă€r smĂ„tt av ett ockerföretag, tillĂ„ter överlĂ„telse av licensierad produkt. Det kostar i och för sig nĂ„gra $ extra, men detta gĂ„r alltid att lösa pĂ„ flera sĂ€tt överlĂ„taren och förvĂ€rvaren emellan. FrĂ„g[an|orna] Ă€r: Hur vet jag som senior Studio Forum-medlem, bara genom det postade initialinlĂ€gget, att trĂ„dskaparen har en olaglig kopia? För att kontot Ă€r nyreggat? För att produkten Ă€r L2? För att trĂ„dskaparen inte har Googlat först? Kom the fuck igen! Och â vad Ă€r det som sĂ€ger att kontot inte Ă€r falskt, skapat endast i syfte att trigga idioter som mig att svara med ett urbota meningslöst inlĂ€gg? Fundera pĂ„ det ni, era Kojak-wannabee's! Edit: Whoopsi Daisy! Redigerat 28 mars 2009 av Valle
joachime Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 FrĂ„g[an|orna] Ă€r:Hur vet jag som senior Studio Forum-medlem, bara genom det postade initialinlĂ€gget, att trĂ„dskaparen har en olaglig kopia? För att kontot Ă€r nyreggat? För att produkten Ă€r L2? För att trĂ„dskaparen inte har Googlat först? Kom the fuck igen! Till skillnad mot dig, min kĂ€re Watson, tror jag inte det Ă€r trĂ„dskaparens eventuella upphovsrĂ€ttsövertrĂ€delser som skapar irritation. Snarare att densamme inte försökt att hitta informationen pĂ„ annat sĂ€tt (t ex lĂ€sa manual, googla eller söka pĂ„ forumet) innan hon/han postar frĂ„gan. Det var det jag försökte sĂ€ga pĂ„ ett vĂ€nligt sĂ€tt tidigare i trĂ„den. En frĂ„ga till dig min gode Watson. Ăr det inte sĂ„ att du egentligen engagerade dig i den trĂ„den för att du inte gillade tonen i de tidigare svaren? För inte kan det vĂ€l vara budskapet som sticker dig sĂ„ pass i ögonen?
DieHard (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Sluta jiddra era smĂ„pĂ„var och svara pĂ„ frĂ„gorna. Om ni nu Ă€r sĂ„ fina att ni aldrig pillat pĂ„ warez sĂ„... grattis! Och nu till Ă€mnet eller hĂ„ll kĂ€ft tack. Ja och du Ă€r allt rolig du.... đ ibland
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Ja och du Ă€r allt rolig du.... đ ibland Tycker du? Jag tycker Nattvaktaren mest jĂ€vlas med allt och alla. Vad vinner han pĂ„ det?
Ulf_A Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Manualen verkar inte vara nĂ„gon statshemlighet heller . . . Waves L2 manual Första raden pĂ„ Googlesökning, fast den Ă€r pĂ„ sĂ„n dĂ€r krĂ„nglig utrikiska förstĂ„s. đ
Valle Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 En frĂ„ga till dig min gode Watson. Ăr det inte sĂ„ att du egentligen engagerade dig i den trĂ„den för att du inte gillade tonen i de tidigare svaren? För inte kan det vĂ€l vara budskapet som sticker dig sĂ„ pass i ögonen? Intetdera, bĂ€ste herr Sherlock! Hade jag engagerat mig i medlemmars ton hĂ€r pĂ„ forumet, sĂ„ hade jag inte kunnat Ă€gna min tid Ă„t annat Ă€n att försöka vara en PITA pĂ„ t.ex. Nattvaktaren. Vad gĂ€ller budskapet, sĂ„ tyckte jag mig inte kunna se nĂ„got rimligt sĂ„dant â lika lite som övertygelsen om att trĂ„dskaparen verkligen har en piratkopia! Aargh... nu sa jag det â piratkopia... (NedrĂ€kningen till Olsbergs lĂ„sning av trĂ„den Ă€r pĂ„börjad!) NĂ€, faktum var att jag bara kĂ€nde för att skriva ett urbota meningslöst inlĂ€gg â nĂ„got "meningsfullt" i still med dess föregĂ„ende inlĂ€gg...
wonderboy Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 UrsÀkta min okunnighet! Vad Àr en "PITA" för nÄgot?
joachime Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 UrsÀkta min okunnighet! Vad Àr en "PITA" för nÄgot? Det bröd du fyller med nÄgot meningsfullt. Efter smak och behov, bör tillÀggas.
DieHard (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Tycker du? Jag tycker Nattvaktaren mest jĂ€vlas med allt och alla. Vad vinner han pĂ„ det? Jo men det Ă€r det som Ă€r det tragikomiska med honom. Han försöker vara sĂ„ allvarlig och ilsken pĂ„ allt och alla jĂ€mt och stĂ€ndigt att det snarare blir humor Ă€n nĂ„got att ta pĂ„ allvar. Vet inte om du förstĂ„r eller hĂ„ller med men det Ă€r sĂ„ jag ser det. đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Jo men det Ă€r det som Ă€r det tragikomiska med honom. Han försöker vara sĂ„ allvarlig och ilsken pĂ„ allt och alla jĂ€mt och stĂ€ndigt att det snarare blir humor Ă€n nĂ„got att ta pĂ„ allvar. Vet inte om du förstĂ„r eller hĂ„ller med men det Ă€r sĂ„ jag ser det. đ Han kanske Ă€r trasig och behöver kĂ€rlek... đ
lord_von_bagge Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 (redigerat) Kanske Àr det som sÄ att trÄdskaparen har köpt Waves av en kompis? som olyckligtvis har "tappat bort" manualen nÀr han stÀdade sin garderob. Och nu sitter han sÄ kallat "fast i skiten". Och efter lite googlande sÄ kommer han inte fram till mycket! Dà tÀnkte trÄdskaparen att han kunde frÄga pÄ studio forum för att kolla om det fanns nÄgon som enkelt kunde förklara det för honom. Man som med mycket annat man frÄgar sÄ fÄr man ocksÄ mycket skit för det... Redigerat 28 mars 2009 av lord_von_bagge
Neosus Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Det Ă€r bara en massa skit hĂ€r pĂ„ forumet nu för tiÂŽn.. đ
joachime Postat 28 mars 2009 Postat 28 mars 2009 Kanske det. Fast "skiten" hör liksom till. Den har funnits hĂ€r sĂ„ lĂ€nge som jag hĂ€ngt hĂ€r. KĂ€nner man att man inte pallar det kanske man ska övervĂ€ga att byta umgĂ€nge (annat forum?) eller umgĂ€ngesform (IRL?). Eller sĂ„ kan man engagera sig i kĂ€rlekskampanjen! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.