Jump to content
Annons

Fick tillbaka en av mina monitorer från reparation idag men....


Becker

Recommended Posts

När jag packar upp den så inser jag följande.....

P3270384-1.jpg

P3270383-1.jpg

Diskantkonen har fått sig en omgång och blivit intryckt. Va sjutton gör man åt det? Antar att jag åker på & skicka iväg den igen på reparation? Förra gången var den borta 6-7 veckor.... Känns inte speciellt muntert nu. Ser inga skador på emballaget vilket betyder att den måste blivit intryckt innan den åkte ner i kartongen. Sitter dessutom ett metallskydd framför som känns rätt rejält och den ser ut att vara helt oskadad.

Vet inte om jag törs köra igång den för att testa om förra problemet åtgärdades korrekt. Dom har visst bytt slutsteg i den och anledningen till att den åkte iväg på reparation var att diskanten inte funkade. Har ingen större koll på hur aktiva monitorer funkar men ansåg dom att slutstegsbyte var aktuellt så stämmer det säkert. Vore intressant att veta om det funkar men det får väl vänta 6-7 veckor till.....

Kanske ska tillägga att monitorerna är av märket Dynaudio BM5

Nu har jag fått tjura av mig lite iaf.. Ha en fortsatt bra fredag. Ska dränka mina sorger med ett par kalla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

efter några kalla kan du ta antingen en tejpbit och rycka ut det lite försiktigt, eller det mer radikala o använda dammsugaren

Link to comment
Dela på andra sajter

efter några kalla kan du ta antingen en tejpbit och rycka ut det lite försiktigt, eller det mer radikala o använda dammsugaren

Okej! Inget som kommer påverka funktionen i framtiden? Vet inte exakt vad konen är gjord av men det ser nästan tygaktigt ut och när jag tittar på den så ser det dessutom som den veckat sig. Vore ju riktigt surt om det i framtiden visar sig att livslängden förkortas pga det. Ett samtal till butiken imorrn står först på åtgärdslistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...