Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Har ett litet problem.

Jag har fått en låt som jag lagt trummor på hemma hos mig,

när vi lägger in mina trumspår på "ursprungsdatorn", är trumspåren förskjutna.

Jag har ett presonus firepod-ljudkort och kompisen nåt annat, Maja... bla bla bla, typ.

Är det några speciella inställningar som måste vara exakt likadana inställda på våra

respektive ljudkort?

Jag har förstått att det är latency vi pratar om...

Verkar mina formuleringar konstiga så säg till...

MVH/ Jonas

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Är det inte bara att det har blivit olika startpunkt för låten på dom olika datorerna. I så fall är det ju lätt fixat om ni flyttar fram låten några takter på ursprungsdatorn, då kan ni ju hala dina trumspår fram och tillbaka efter behov för att justera in dom så det synkar.

Postat
Är det inte bara att det har blivit olika startpunkt för låten på dom olika datorerna. I så fall är det ju lätt fixat om ni flyttar fram låten några takter på ursprungsdatorn, då kan ni ju hala dina trumspår fram och tillbaka efter behov för att justera in dom så det synkar.

jovisst kan man göra så, men som den trumnörd jag är, handlar det lite om hur man ligger i förhållande till beatet.

spel med häng eller driv....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.