drumjonas Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Hej! Har ett litet problem. Jag har fått en låt som jag lagt trummor på hemma hos mig, när vi lägger in mina trumspår på "ursprungsdatorn", är trumspåren förskjutna. Jag har ett presonus firepod-ljudkort och kompisen nåt annat, Maja... bla bla bla, typ. Är det några speciella inställningar som måste vara exakt likadana inställda på våra respektive ljudkort? Jag har förstått att det är latency vi pratar om... Verkar mina formuleringar konstiga så säg till... MVH/ Jonas
Guest anarkisten1 Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 Är det inte bara att det har blivit olika startpunkt för låten på dom olika datorerna. I så fall är det ju lätt fixat om ni flyttar fram låten några takter på ursprungsdatorn, då kan ni ju hala dina trumspår fram och tillbaka efter behov för att justera in dom så det synkar.
drumjonas Posted March 17, 2009 Author Posted March 17, 2009 Är det inte bara att det har blivit olika startpunkt för låten på dom olika datorerna. I så fall är det ju lätt fixat om ni flyttar fram låten några takter på ursprungsdatorn, då kan ni ju hala dina trumspår fram och tillbaka efter behov för att justera in dom så det synkar. jovisst kan man göra så, men som den trumnörd jag är, handlar det lite om hur man ligger i förhållande till beatet. spel med häng eller driv....
Recommended Posts