Jump to content
Annons

Kommit åt inställning av misstag - hjälp


Tectic

Recommended Posts

En hemsk sak har hänt. En låt som jag har spenderat över 50 timmar med har plötsligt blivit förstörd. Alla instrument och effekter låter mycket mörkare och djupare. Antagligen har jag kommit åt någon inställning av misstag. Jag vet inte hur jag lyckades med detta, men helt plötsligt lät allt bara fel. Jag har kollat i mixern men hittar inget konstigt där. Jag sparade också låten efter felet, men då visste jag såklart inte om det.

Är det någon som känner igen problemet och vet hur det ska lösas?

Oerhört tacksam för svar sedan tiotals timmar av arbete annars går till spillo.

Redigerat av conceptionist
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En hemsk sak har hänt. En låt som jag har spenderat över 50 timmar med har plötsligt blivit förstörd. Alla instrument och effekter låter mycket mörkare och djupare. Antagligen har jag kommit åt någon inställning av misstag. Jag vet inte hur jag lyckades med detta, men helt plötsligt lät allt bara fel. Jag har kollat i mixern men hittar inget konstigt där. Jag sparade också låten efter felet, men då visste jag såklart inte om det.

Är det någon som känner igen problemet och vet hur det ska lösas?

Oerhört tacksam för svar sedan tiotals timmar av arbete annars går till spillo.

Du har dragit ned masterpitchen skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

precis som de andra säger, någonting på master kanalen bör du kolla upp.

När jag sitter och EQ + compressar märker jag plötsligt att alla instrument förändras, men va i he.. jo har råkat lägga allt på mastern utan jag sett det.

Link to comment
Dela på andra sajter

precis som de andra säger, någonting på master kanalen bör du kolla upp.

När jag sitter och EQ + compressar märker jag plötsligt att alla instrument förändras, men va i he.. jo har råkat lägga allt på mastern utan jag sett det.

det har hänt mig många gånger med.. rätt irriterande fast lätt åtgärdat =D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Lägger också min gissning på att du pillat på masterpitch-reglaget. Hur gick det? Löste du det?

Fungerar det normalt i andra projekt?

Jo, jag har löst det nu. Det var masterpitchen jag råkat komma åt. Jag fick verkligen panik, haha.

Tack för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...