Jump to content
Annons

Michael Ruff


Recommended Posts

En otrolig musiker - såg en spelning 1988 ? på valand med hans svenska gäng med bl.a Lindvall på trummor

Michael körde nonstop ifrån 00:00 till 03:00 med denna otroliga sammansättning av duktiga svenska musiker

så den natten blev det inget disko alls på valand , ja hela atmosfären andades väckelsemöte som i långa stycken

var som ett stort saligt jam , man kände riktigt hur alla förenades i något som inte går att klä med ord

man kände sej totalt upprymd efteråt som om Jesus hade varit på spelningen med sin härlighet

vet inte om detta är nåt nytt klipp ifrån nåt bröllop

måste ha varit de här gänget

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Han har ju spelat med "Staright Jackets" och släppte en live skiva med dom för 2-3 år sen, dom gör bla en grym cover på "I feel good"... (Min rekomendation är köp, köp köp) Maco Mendosa spelar ju bas där, han vickar ju även efter Phil Lynott... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Han har ju spelat med "Staright Jackets" och släppte en live skiva med dom för 2-3 år sen, dom gör bla en grym cover på "I feel good"... (Min rekomendation är köp, köp köp) Maco Mendosa spelar ju bas där, han vickar ju även efter Phil Lynott... ☺️

Tack

http://www.michaelruff.com/

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju spelat med "Staright Jackets" och släppte en live skiva med dom för 2-3 år sen, dom gör bla en grym cover på "I feel good"... (Min rekomendation är köp, köp köp) Maco Mendosa spelar ju bas där, han vickar ju även efter Phil Lynott... ☺️

En riktigt vidrig cover, tycker jag. Dock älskar jag Michael Ruff när han lirar med svensk/dansk-bandet som trådstartaren nämnde. Slickmusik på hög nivå. Men den plottriga jävla stressversionen av James Browns klassiker... Nej tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
En riktigt vidrig cover, tycker jag. Dock älskar jag Michael Ruff när han lirar med svensk/dansk-bandet som trådstartaren nämnde. Slickmusik på hög nivå. Men den plottriga jävla stressversionen av James Browns klassiker... Nej tack!

Är svensk/danska gänget som du tar upp med Nils Landgren eller ?

han har ju haft en del olika konstellationer genom åren

Han skall visst släppa en gospelplatta när verket är klart

de skall bli mycket roligt att få ta del av , tänk om det

blir nåt åt Billy Prestons " That,s The Way God planned it "

http://www.youtube.com/watch?v=gHNYZ8sXxE8 samma sång men sämre ljud på denna , men med bildkollage

eller den här

vilken underbart klipp

http://www.youtube.com/watch?v=1loV9_xLF8Q...feature=related med Nat King Cole o Billy Preston som 10 år

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Är svensk/danska gänget som du tar upp med Nils Landgren eller ?

han har ju haft en del olika konstellationer genom åren

Syftade på Lindvall/Danielsson/Jansson-gänget. Med Landgren på vissa låtar... Kan det ha varit ca 1992? Fina grejor i vilket fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...