Jump to content
Annons

Söker Klassisk 80-tals sampling


BeeZed

Recommended Posts

Ni alla som minns det ljuva 80-talet, minns säkert en klassisk sampling som användes utav mängder med artister& låtar, nämligen en sampling där dem skriker typ "OH" och svara med "AAH" (man/kvinna)...

Om ni förstår vilket jag menar, vart kan jag isåfall få tag i det ...??

Jag vet att jag nånstans borde ha det på nån knastrig vinyl-skiva, men då jag inte har skivspelaren kvar så är det ändå rätt kört ....

Tacksam för svar ...

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ni alla som minns det ljuva 80-talet, minns säkert en klassisk sampling som användes utav mängder med artister& låtar, nämligen en sampling där dem skriker typ "OH" och svara med "AAH" (man/kvinna)...

Om ni förstår vilket jag menar, vart kan jag isåfall få tag i det ...??

Jag vet att jag nånstans borde ha det på nån knastrig vinyl-skiva, men då jag inte har skivspelaren kvar så är det ändå rätt kört ....

Tacksam för svar ...

/Peter

Mirage samplern har sådana ljud tror ja

efterföljarna åt säkert mirage diskar också

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Ni alla som minns det ljuva 80-talet, minns säkert en klassisk sampling som användes utav mängder med artister& låtar, nämligen en sampling där dem skriker typ "OH" och svara med "AAH" (man/kvinna)...

Om ni förstår vilket jag menar, vart kan jag isåfall få tag i det ...??

Jag vet att jag nånstans borde ha det på nån knastrig vinyl-skiva, men då jag inte har skivspelaren kvar så är det ändå rätt kört ....

Tacksam för svar ...

/Peter

Du syftar säkert på en del av breaket i Lyn Collins - Think

Här @ 01:24

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...