Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vet att det finns flera trådar om detta men det är inte riktigt samma 😄.

Jag har varit inställt på att köpa en röde nt2-a men nu fick jag tag på en begagnad nt2 till bra pris.

Saken är att jag inte kan hitta några skillnader mellan dem:S?.. Vad är det som skiljer?

Priset är det halva så det känns som ett kap, var även i mycket bra skick. Men vad är det som skiljer förutom att nt2-a har åtta njure, rundtagande medans nt2 har njure och rundtagande??

Claes är det nt2 eller nt2-a du har på din testsite?????

///

Redigerat av Gäst
Annons
Postat
Vet att det finns flera trådar om detta men det är inte riktigt samma 🙂.

Jag har varit inställt på att köpa en röde nt2-a men nu fick jag tag på en begagnad nt2 till bra pris.

Saken är att jag inte kan hitta några skillnader mellan dem:S?.. Vad är det som skiljer?

Priset är det halva så det känns som ett kap, var även i mycket bra skick. Men vad är det som skiljer förutom att nt2-a har åtta njure, rundtagande medans nt2 har njure och rundtagande??

Claes är det nt2 eller nt2-a du har på din testsite?????

///

Får du med shockmount? De är ena dyra rackare annars. Tycker också det låter som ett kap. 😄

Postat
Får du med shockmount? De är ena dyra rackare annars. Tycker också det låter som ett kap. ☺️

Tror inte det men det kan väl inte vara så dyrt att köpa till, behöver ju inte vara original ändå.

Men som jag fattat det är det en ganska fin mikrofon? Eller? Frågan är bara vad som skiljer :S....om det är ungefär samma ljudbild som nt2-a och det är bara åttan (ljud upptagningen) som skiljer.

Nt2 ska ju vara den som sparkade igång rode ordentligt, en liten klassiker.

Postat
Tror inte det men det kan väl inte vara så dyrt att köpa till, behöver ju inte vara original ändå.

Men som jag fattat det är det en ganska fin mikrofon? Eller? Frågan är bara vad som skiljer :S....om det är ungefär samma ljudbild som nt2-a och det är bara åttan (ljud upptagningen) som skiljer.

Nt2 ska ju vara den som sparkade igång rode ordentligt, en liten klassiker.

Du kanske ska slå till så inte nån annan kniper den framför näsan på dig? Jag köpte fuskupphängningar på JAM, för typ 350 kr styck, tyckte det var lite dyrt, orginal kostar väl det dubbla eller mer.

Hm, tittade nu på Soundslive sida, där jag köpte mina grunkor, de har en bild på en NT2, men ingen till salu som det verkar. Shockmounten ser ut att vara av den lite enklare modell som NT1-A har:

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Rode-NT2~ID~280.asp

Postat
NT2 har en helt annan kapsel. Jag skulle definitivt köpa den nya (NT2-A).

Okey, kanske blir att ta en nt2-a ändå. Men är det värt de extra 1600kr. Den jag fått tag på ska de ha 1700 för. En ny nt2-a går ju lös på ca 3300.

Fast å andra sidan så har ja ju varit ganska inställd på att köpa en nt2-a, lika bra att göra det ändå antar jag.

Eller vad tror ni?

///

Postat
Okey, kanske blir att ta en nt2-a ändå. Men är det värt de extra 1600kr. Den jag fått tag på ska de ha 1700 för. En ny nt2-a går ju lös på ca 3300.

Fast å andra sidan så har ja ju varit ganska inställd på att köpa en nt2-a, lika bra att göra det ändå antar jag.

Eller vad tror ni?

///

Skitsvårt val, Du kan inte komma åt att provlyssna bägge samtidigt genom bra lurar?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det går att handla ekonomiskt... :rolleyes:

Postat

Jo det blir kanske billigare men inte så kul om det blir några problem. Måste skicka den tillbaka, och hur säkert är det med frakten osv...

Postat

Såg att scf säljer dem för 2895:-. Blir att beställa där om några veckor.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Såg att scf säljer dem för 2895:-. Blir att beställa där om några veckor.

scf?

http://www.scf.se :rolleyes:

Postat
Sorry - har inte sett tråden tidigare. Det är den gamla modellen som finns på testsiten.

Okey 🙂

Postat

Fast jag vet inte om priset stämmer. Antar att det inte gör det. Men ska ringa på måndag och se.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.