Jump to content
Annons

Windows 7


Noswas

Recommended Posts

HallĂ„ allihopa. 🙂

Satt precis och surfade runt dÄ jag upptÀckte att Microsoft har slÀppt ett nytt Windows.

Först blev jag lite förvÄnad eftersom det kÀndes som om de slÀppte Vista för inte alls lÀnge sen.

Tror ni det Àr nÄgon idé att köpa det eller kommer de fortsÀtta spotta ut windows versioner sÄ man

aldrig kan vara uppdaterad utan och spy ut pengar rakt i Bill Gates ficka?

Hur blir det dÄ med alla musik program? hur kommer de bli komfortabla till Windows 7 innan de har slÀppt "Windows 8"?

De Microsoft gör Àr ju bara att skapa problem för alla anvÀndare ^^

Jag ser inte heller nÄgon direkt skillnad pÄ varken Vista, Windows 7, Windows 98, Windows 2000, Windows ME, Windows NE, Windows 95 och Windows XP

Designen har Àndrats lite ja, men skulle det inte rÀcka och ha design tillÀgget till XP istÀllet för att skapa en helt ny windows version?

=) Man borde skaffa Mac alltsÄ..

Peter

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Windows 7 kommer troligen bli mycket bÀttre Vista. Precis som XP blev bÀttre Àn ME. Den ganska enkla, men kanske inte helt sanna, anledningen jag hört Àr att företagen i stort inte har rÄd att uppdatera sina datorer i takt med utvecklingen utan nöjer sig med att uppdatera ca vart 5e vart 6e Är vilket blir ungefÀr vart annat Windows operativ. Med Windows 7 Àr det dags igen. NÀr företagen kommer in i bilden blir kraven pÄ Windows mycket högre varpÄ Microsoft tvingas lÀgga ner mer slantar pÄ att se till att allt fungerar som det ska.

Som sagt, vet inte om det Àr hela sanningen men det lÄter ju inte helt otroligt.

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Windows 7 kommer troligen bli mycket bÀttre Vista. Precis som XP blev bÀttre Àn ME. Den ganska enkla, men kanske inte helt sanna, anledningen jag hört Àr att företagen i stort inte har rÄd att uppdatera sina datorer i takt med utvecklingen utan nöjer sig med att uppdatera ca vart 5e vart 6e Är vilket blir ungefÀr vart annat Windows operativ. Med Windows 7 Àr det dags igen. NÀr företagen kommer in i bilden blir kraven pÄ Windows mycket högre varpÄ Microsoft tvingas lÀgga ner mer slantar pÄ att se till att allt fungerar som det ska.

Som sagt, vet inte om det Àr hela sanningen men det lÄter ju inte helt otroligt.

Jag tror ocksÄ att Windows 7 kommer bli riktigt, riktigt bra.

Att Vista, ME mfl varit mindre bra tror jag beror pÄ att de frÄn början definierar "detta Àr Windows bla bla bla" och det ska slÀppas XX och dÄ innehÄlla YY.

NÀr sen diverse delprojekt drar ut pÄ tiden och MS tvingas banta bort dem för att inte missa för mycket vad gÀller tidplanen sÄ Àr det inte mycket av det ursprungliga projektet som kommer fram vid slÀppet (W95, ME, Vista),...

NÀr sen de försenade delprojekten Àr klara och det börjar bli dags för nÀsta slÀpp sÄ blir detta mycket bÀttre (W7 fÄr tex filhantering mm som skulle funnits i Vista).

Mina 2 cent.

Cheers!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har testat Win7 lite, dock inte ljudkort/musikprog Àn. Det Àr vÀldigt likt Vista. Drivrutiner till Vista funkar i Win7, dvs de har inte Àndrat "modellen" för drivrutiner som de gjorde mellan XP och Vista. Det finns vissa skillnader under skalet, men jag tycker det kÀnns mer som att de vill fÄ en fresh start, eftersom namnet "Vista" har sÄ negativ klang hos mÄnga.

NÀr det slÀpps kommer nog de flesta musikprog funka rÀtt fint. Cubase funkar bra under Vista t ex. Det som krÀvdes dÀr var att Steinberg tweakade lite, sÄ det var stor skillnad mellan Cubase 4.0 och 4.1.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har testat Win7 lite, dock inte ljudkort/musikprog Àn.

Har en laptop med Win7 x64. Installerade Reaper hÀromdan och anvÀnde min PodXT som ASIO-interface bara för att testa. Funkade finfint. Min Novation Remote funkade ocksÄ utan problem. Jag tror det kommer bli bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...