Jump to content
Annons

bandekoröj


the610

Recommended Posts

jag undrar om det finns en sjysst bandeko-plugg som man kan överstyra med för mycket feedback så att det distar så där dub-häftigt, men som man kan styra med någon sorts envelope-pryl så man kan fadea ut ekot eller stoppa det efter en viss tid..

nu kör jag izotope trash och "spelar in" bara delay signalen och lägger på ett nytt spår och klipper in det i mixen, men jag undrar ifall någon annan plugg har en sån funktion att man kan stänga av den efter en viss tid eller så, gärna med bpmdelay-funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ingen aning, men ett annat trick är att göra som dub-producenterna gjorde (och fortfarande) gör, dvs att justera inställningarna efterhand.

Skaffa fram en MIDI-kontroll med rattar och ställ in dessa så att de styr dry/wet-mixen (eller aux-signalen om du kör genom mixern) och feedbacken på delayet, eller, om du kör delayet på aux-utgångar, mata effektsignalen till en separat kanal på mixern och justera nivån på kanalen under låtens gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Reason kan du göra som i verkligheten, tappa signal från bordet till ett delay. Patcha returen till en kanal på bordet och tappa singal från returen tillbaks till delayet igen. Go'a tjut!

Edit: skrivfel

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...