Jump to content
Annons

Dbx 266 vs Samson C com plus

Recommended Posts

ivaaN (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hey!

Det är såhär att jag har precis inhandlat en ny Kompressor vid namn DBX 266. Jag har även en Samson C-com Plus som jag har haft sedan innan.

Nu är det såhär att jag vet inte vilken av de två jag ska använda (den som ej används kommer att läggas ut på blocket)..

Och nu vänder jag mig till er här på forumet angående era åsikter och erfarenheter med dessa Kompressorerna.

Vilken ska sparas och vilken ska bort. ni här på forumet har ett stort inflytande!

MVH Alexander

Redigerat av ivaaN
Annons
Postat

Min omedelbara reaktion är att du bör behålla DBX:en - eftersom Samson är ett budgetmärke med allt vad det brukar innebära. 😲

Bäst är förstås om du själv testar båda bredvid varandra och helt enkelt lyssnar dig fram till vilken som låter bäst och vilken som reagerar som du vill att den ska reagera.

Postat

Ja Samson är mer av ett budgetmärke än dBx. Däremot är 266 en budgetmodell från dBx så någon större skillnad i kvalitet kanske det trots allt inte är.

Först skulle jag ställa mig frågan om jag inte behövde båda. Om svaret är nej skulle jag behålla den som jag tycker låter bäst. Om det inte är någon större skillnad på sound och jag inte kan bestämma mig vilken jag vill behålla, men en av dem måste gå så skulle jag sälja den som jag tror jag kan få ut mest pengar för. Och det är nog dBx trots allt. Går nog att få 1000:- för den på blocket.se.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.