Bluemoon Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 (redigerat) Hejsan! Jag har funderat nu ett tag pÄ vart jag kan finna ett sÄnt dÀr delay som lÀgger sig i stereo? Vill minnas att Rihannas "Umbrella har den effekten pÄ sina verser. (Àr ju i nÄn monovers jag vill prova detta). Jag anvÀnder Sonar LE, och brukar köra med ett vanligt slapback delay. Har försökt att trixa med det, men verkar inte som man kan fixa det med ett vanligt delay? NÄn vst kanske finns? Tack pÄ förhand! ...Jodp, hÀr hör man det jag menar.--->>> http://www.dailymotion.com/video/x3o03h_ri...-umbrella_music Redigerat 20 januari 2009 av sandraML
linuskarlsson Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Hejsan! Jag har funderat nu ett tag pĂ„ vart jag kan finna ett sĂ„nt dĂ€r delay som lĂ€gger sig i stereo? Vill minnas att Rihannas "Umbrella har den effekten pĂ„ sina verser. (Ă€r ju i nĂ„n monovers jag vill prova detta). Jag anvĂ€nder Sonar LE, och brukar köra med ett vanligt slapback delay. Har försökt att trixa med det, men verkar inte som man kan fixa det med ett vanligt delay? NĂ„n vst kanske finns? Tack pĂ„ förhand! Hur menar du? Du kan ju skapa 2 delays och panorera ut Ă„t varsitt hĂ„ll? đ
Bluemoon Postat 20 januari 2009 TrĂ„dstartare Postat 20 januari 2009 Hejsan! Jag har funderat nu ett tag pĂ„ vart jag kan finna ett sĂ„nt dĂ€r delay som lĂ€gger sig i stereo? Vill minnas att Rihannas "Umbrella har den effekten pĂ„ sina verser. (Ă€r ju i nĂ„n monovers jag vill prova detta). Jag anvĂ€nder Sonar LE, och brukar köra med ett vanligt slapback delay. Har försökt att trixa med det, men verkar inte som man kan fixa det med ett vanligt delay? NĂ„n vst kanske finns? Tack pĂ„ förhand! Hur menar du? Du kan ju skapa 2 delays och panorera ut Ă„t varsitt hĂ„ll? đ Hej! Kolla in videon jag just lade upp, om man lyssnar pĂ„ versen sĂ„ hör man hur delayet skiftar mellam vĂ€nster och höger.
linuskarlsson Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Hejsan! Jag har funderat nu ett tag pĂ„ vart jag kan finna ett sĂ„nt dĂ€r delay som lĂ€gger sig i stereo? Vill minnas att Rihannas "Umbrella har den effekten pĂ„ sina verser. (Ă€r ju i nĂ„n monovers jag vill prova detta). Jag anvĂ€nder Sonar LE, och brukar köra med ett vanligt slapback delay. Har försökt att trixa med det, men verkar inte som man kan fixa det med ett vanligt delay? NĂ„n vst kanske finns? Tack pĂ„ förhand! Hur menar du? Du kan ju skapa 2 delays och panorera ut Ă„t varsitt hĂ„ll? đ Hej! Kolla in videon jag just lade upp, om man lyssnar pĂ„ versen sĂ„ hör man hur delayet skiftar mellam vĂ€nster och höger. - Du kan automatisera panoreringen pĂ„ delayet. - Eller kan du skapa 2 delay enheter. TEX. En som ekar varannat beat, och en var 3:e, om du förstĂ„r vad jag menar? DĂ„ mĂ„ste man panorera Ă„t varsitt hĂ„ll. đ
Claes Holmerup Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Ett mer komplett delay Ă€n PSP's 608 MultiDelay Ă€r nog svĂ„rt att hitta, sĂ„ testa det... đ
DrHans Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 LÄter som du söker ett helt vanligt stereodelay pÄ din beskrivning. Skicka monospÄret till en stereogrupp och lÀgg stereodelayet dÀr. Eller Ànnu bÀttre skapa en stereo Fxsend kanal och lÀgg stereodelayet dÀr. Skicka sen sÄngen via send till FX kanalen
Vallhagen Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Om Cakewalks plugg "FxDelay" finns bundlat i din LE-version sÄ finns dÀr ett par presets som inte Àr lÄngt bort frÄn det du söker. tjing
Opus99 Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Ja delay i stereo gÄr ju inte, eftersom ekona tar ut varandra. NÀrmaste tricket jag kan tÀnka pÄ Àr att sÀtta ett av delayen typ 10 ms senare/tidigare Àn det andra. DÄ kan man fÄ en lite halvskaplig stereo effekt. Och pÄ videon sÄ hörs det att delayet skiftar mellan höger och vÀnster om vartannat, och det kan nog vara flera delay samtidigt dÀr, för det Àr inte konstant. Dom har bakat in det lite snyggt pÄ rÀtt stÀllen mellan de starkare ljuden sÄ man inte ska kunna uttyda ekona sÄ tydligt. Men vid en snabb ytlig lyssning sÄ lÄter det likt stereo.
drloop (oregistrerad) Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Jag kan rekommendera LFX-1310 en gratis multieffekt med ping pong delay. http://www.luxonix.com/home/en/products.html?id=lfx1310
Bluemoon Postat 20 januari 2009 TrÄdstartare Postat 20 januari 2009 Jag kan rekommendera LFX-1310 en gratis multieffekt med ping pong delay.http://www.luxonix.com/home/en/products.html?id=lfx1310 ping pong delay var vÀl det rÀtta uttrycket mÄste jag sÀga. ska prova denna. tack, Ä tack för alla svar!
Opus99 Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 Va?? var det DE det var? ... fick ju drloop första priset halvt gratis jue, vilket jĂ€vla fusk .. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.