Elephanttea Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 hejsan! Jag bor i en liten lägenhet, en tvåa. min tanke är att ha min låda (4 * 12) i sovrummet, och toppen i vardagsrummet, där min hemmastudio är. jag måste isolera lådan, så att jag inte blir vräkt, på grund av störande ljud. jag har läst om lådor, dämpande lådor, som får plats med lådan + mickar. finns det ett sådant företag i Sverige? eller måste jag anlita en snickare? är detta realistiskt? eller är det bara att ta lån och köpa ett hus för att kunna spela in en förstärkare? Mvh, Enver. ps. jag har inte köpt förstärkaren än. men det lutar åt en Fender Supersonic, eller en Vox AC30. jag spelar på Gibson 335 och Fender Stratocaster.
DrHans Postat 20 januari 2009 Postat 20 januari 2009 hejsan! Jag bor i en liten lägenhet, en tvåa. min tanke är att ha min låda (4 * 12) i sovrummet, och toppen i vardagsrummet, där min hemmastudio är. jag måste isolera lådan, så att jag inte blir vräkt, på grund av störande ljud. jag har läst om lådor, dämpande lådor, som får plats med lådan + mickar. finns det ett sådant företag i Sverige? eller måste jag anlita en snickare?är detta realistiskt? eller är det bara att ta lån och köpa ett hus för att kunna spela in en förstärkare? Mvh, Enver. ps. jag har inte köpt förstärkaren än. men det lutar åt en Fender Supersonic, eller en Vox AC30. jag spelar på Gibson 335 och Fender Stratocaster. Jag har faktiskt byggt en sån låda som jag inte använder då den vart för stor för skrymmande för min studio. Den har plats för 4x12:a och mikrofonställ. Det vart ett ganska dyrt bygge. materialet gick på ca 2500-3000:- Men nu står den bara i garaget så vill du ha den kan du få den billigt. Jag bor i stockholm.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.