Jump to content
Annons

Eventide H8000FW


Ekstasis

Recommended Posts

Men när det gäller Stomboxarna så låter det i mina öron som dom dummat ner algoritmerna och förenklat dom... Speciellt när man lyssnar på t.e.x SPACE pedeln, förvisso är det bara reverbet, och ett typiskt eventide reverb har flera element t.e.x delays och pitchshifting..

Här förstår jag inte riktigt vad du menar. Flera algoritmer är ju portade rakt av från de andra enheterna. I SPACE-pedalen till exempel finns 12 olika reverb-algoritmer, där flera har både delay, harmonisering, pitch-shift och modulering. Så det där stämmer faktiskt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här förstår jag inte riktigt vad du menar. Flera algoritmer är ju portade rakt av från de andra enheterna. I SPACE-pedalen till exempel finns 12 olika reverb-algoritmer, där flera har både delay, harmonisering, pitch-shift och modulering. Så det där stämmer faktiskt inte.

Visste faktiskt inte att space pedalen hade delay och pitch shifting.

Jaa, men oavsett vad så låter dom inte i närheten lika.... H8000FW lär ha betydligt bättre converters och tror det kan vara en av huvudanledningar till att dom låter så olika.

Fördelen med stompboxarna är man har mer rattar att leka med, fördelen med h8000dw är dock att du har alla stompboxarna i en box, och kan därför göra mer komplexa presets. Via m

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pro-audio...entideh8000.php

Det var här jag hittade det bra priset...men sedan såg jag nu..att priset inte inkluderarde 19% skatt. Urk... Thoman har svarat och sagt att dom kan ge mängdrabatt..om jag köper det mesta från studion därifrån... dom ville ha en lista på alla prylar... undrar hur mycket rabatt det kan tänkas röra sig om..

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Postat (redigerat)

Äger nu en Eventide H8000fw. Har nyss fått den att fungera måste studera manualen mer då den är ganska komplex att använda, men spelade in några presets åt en polare på skype med gitarr. Har som sagt bara skrapat på ytan hittils, och har inte lärt mig den helt ännu, använder bara en DSP idessa presets, vissa presets ska använda båda DSPerna, men jag har inte lyckats routa allt till varje DSP ännu...(lite komplext som sagt man måste läsa manualen) Men hade själv svårt att hitta samples innan jag skulle köpa.

mp3 länk: k007.kiwi6.com/hotlink/aj0zvszduj/eventide.mp3

Kemper Amp--analog in> Eventide--- digital AES--->RME HDSpe AES--->Reaper (Antelope Eclipse some klocka (wordlock)

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...