Jump to content
Annons

Space Designer


BluesBoy

Recommended Posts

Hej,

Jag lyckades installera Logic utan alla Legacy Instruments, men efter lite surfande och googlande lyckades jag få hjälp genom ett program som heter Pacifist.

Programmet extraherar alla dvd:er så att det sedan "bara" är att kopiera in det som saknas på rätt plats.

En spännande sak jag upptäckte när jag rotade runt i Finder var "05 Legacy Spaces", som går att hitta på 2 ställen, varav det ena är enligt bifogad bild.

Min fråga är nu: varför kan jag inte hitta alla dessa spännande presets i Space Designer?

Det skulle underlätta mycket om man kunde använda färdigprogrammerade reverbs för sång, trummor osv osv.....

post-20270-1231513006_thumb.jpg

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Jag lyckades installera Logic utan alla Legacy Instruments, men efter lite surfande och googlande lyckades jag få hjälp genom ett program som heter Pacifist.

Programmet extraherar alla dvd:er så att det sedan "bara" är att kopiera in det som saknas på rätt plats.

En spännande sak jag upptäckte när jag rotade runt i Finder var "05 Legacy Spaces", som går att hitta på 2 ställen, varav det ena är enligt bifogad bild.

Min fråga är nu: varför kan jag inte hitta alla dessa spännande presets i Space Designer?

Det skulle underlätta mycket om man kunde använda färdigprogrammerade reverbs för sång, trummor osv osv.....

post-20270-1231513006_thumb.jpg

Ja, det verkar skumt. Inte heller hittat något liknande i SD. Kanske är det dom som används som presets när man laddar in "male vocals" osv. Jag brukar utgå från dessa när jag spelar in och sen tweaka till låten. Men jag har iaf för mig att dessa ska vara till för att gamla projekt ska funka i nya Logic. Dock borde man ju ha tillgång till dessa håller jag helt med om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

När du skriver "...laddar in Male Vocals, då antar jag att Du menar en channel strip, eller?

Det som är intressant är att inget av namnen som jag kollat genom att leta i de 36 mapparna i Finder, kan jag hitta någonstans i Space Designer. Varken namn eller reverbtid.

Mycket mystiskt.......de borde väl finnas någonstans, eller? 😄

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

När du skriver "...laddar in Male Vocals, då antar jag att Du menar en channel strip, eller?

Det som är intressant är att inget av namnen som jag kollat genom att leta i de 36 mapparna i Finder, kan jag hitta någonstans i Space Designer. Varken namn eller reverbtid.

Mycket mystiskt.......de borde väl finnas någonstans, eller? 😄

Exakt, hittade inte ordet. Menade channel strip-preset.

Hittade en tråd om detta:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...4&tstart=75

Link to comment
Dela på andra sajter

så där såg min lista med reverbs ut i spacedesigner när vi körde logic 7......men efter installationen av logic 8 fick man vänja sig vid att inte hitta något av sina favvo reverbs längre. hämtade dock vissa från några låtar där jag inkluderat spacedesignerfilerna "save-mappen"....och sparade dom som presets själv! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Freddy: Tack för hjälpen; skönt att se att man inte är ensam om problemet.....

Mr Keys: Finns det någon möjlighet att få Space Designer att visa de 36 presets:en, eller säger Du att de finns i Finder men inte som presets i SD?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag upgraderade till logic 8 så försvann mina IR impulser som jag hade i logic 7. Problemet är att logic 8 använder en annan mapp för impulserna (ljuden), programmen ligger dock kvar i samma men jag antar att om inte ljuden kan lokaliseras så dyker inte programmen upp i space designer.

Här ligger filerna:

Logic 7

Space designer programmen (pst) =

Library / Application Support / Logic / Plug-In Settings / Space Designer

Ljuden (sdir/aif/wav & etc) =

Library / Application Support / Logic / Impulse Responses

Logic 8

Space designer programmen (pst) =

Library - Application Support - Logic - Plug-In Settings - Space Designer

Ljuden (sdir/aif/wav & etc) =

Library - Audio - Impulses Response

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för infon. Problemet var bara att jag inte hittade pst-filerna någonstans. Jag kör Logic 8 och det är en nyinstallation; jag har inte haft någon annan version förutom 5.5 på PC. 😛

Jag lyckades fixa det på ett "idiot-sätt". Jag dubbelklickade på alla .sdir filer vilket öppnar impulsprogrammet. Därifrån gjorde jag sedan en Space Designer setting och då sparades alla filer på rätt plats, hehe.

Det tog lite tid, men nu verkar allt vara ok.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Tack så mycket för infon. Problemet var bara att jag inte hittade pst-filerna någon stans. Jag kör Logic 8 och det är en nyinstallation; jag har inte haft någon anna version förutom 5.5 på PC. 😏

Jag lyckades fixa det på ett "idiot-sätt". Jag dubbelklickade på alla .sdir filer vilket öppnar impulsprogrammet. Därifrån gjorde jag sedan en Space Designer setting och då sparades alla filer på rätt plats, hehe.

Det tog lite tid, men nu verkar allt vara ok.

lite tid!? kommer ju ta en evighet. det är ju 36 underkataloger med massor i . tar ju en timme minst! finns det inget annat sätt? nån som vet hur man går tillväga?

mina underarmar kommer att krampa.

ett annat problem jag upptäckt är att det bildas ju inga kataloger i library. pst filerna hamnar bredvid katalogerna för large, medium, small och surround. verkar inte som om det går och göra egna kataloger där heller. jag fattar ingenting. någon hjälp mig snälla!

Redigerat av Symphony Flex
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...