Jump to content
Annons

Midiklaviatur utan reason eller annat.


MrMentrish

Recommended Posts

Tja!

Lekte mycket med reason förut och köpte mig ett midiklaviatur nu när jag inte har kvar reason utan endast klaviaturen och är sugen på och lira piano till och från måste jag köpa ett program som typ reason eller finns det vst pluggar till t ex adobe audition som jag kan koppla ihop de med?

Vill helt enkelt bara ha piano som låter så nära ett riktigt som möjligt...

//Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja!

Lekte mycket med reason förut och köpte mig ett midiklaviatur nu när jag inte har kvar reason utan endast klaviaturen och är sugen på och lira piano till och från måste jag köpa ett program som typ reason eller finns det vst pluggar till t ex adobe audition som jag kan koppla ihop de med?

Vill helt enkelt bara ha piano som låter så nära ett riktigt som möjligt...

//Tom

Du kan ju köra en gratis minihost utan sequencer, typ VST Host och ladda hem nån gratis pianoplugg från KVR Audio. "Så nära ett riktigt som möjligt" beror väl på vad du har för budget. Smakar det så kostar det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Lekte mycket med reason förut och köpte mig ett midiklaviatur nu när jag inte har kvar reason utan endast klaviaturen och är sugen på och lira piano till och från måste jag köpa ett program som typ reason eller finns det vst pluggar till t ex adobe audition som jag kan koppla ihop de med?

Vill helt enkelt bara ha piano som låter så nära ett riktigt som möjligt...

//Tom

Du kan ju köra en gratis minihost utan sequencer, typ VST Host och ladda hem nån gratis pianoplugg från KVR Audio. "Så nära ett riktigt som möjligt" beror väl på vad du har för budget. Smakar det så kostar det 🙂

Hehe ok ska kolla upp det! Hehe jo det är klart men som sagt jag ska ju bara sitta o plinga själv i min ensamhet så jag behöver ju inte nått super-program för de 😛

Mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips: Lägg typ 1000kr på en beggad Proteus 2000-modul så får du ett par pianoljud i "keyboardklassen" samt typ 4000000 andra ljud som kan vara kul om man bara ska sitta och lira lite.. En liten smidig rackmodul istället för att behöva dra igång dator och liknande...

Annars så går ju många pluggar att köra fristående typ NI Akustik Piano..

Den som låter bäst i mina öron är Synthogy Ivory Italian Grand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...