Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2009 del 1


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 21,9k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    3519

  • Neosus

    3141

  • Overkill

    2595

  • Pico

    2590

Postat mest i detta ämne

avinstallerade program igår

kom upp en dj**la massa varningsmeddelanden då om att man inte kan ta bort det och det programmet...

egentligen kunde jag inte ta bort ett enda program utan problem

det gick fan inte att bränna säkerhetskopior före avinstallationen heller - går inte att öppna filen stod det bara...

idag hittar inte datorn hårdvara

supernice...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet varför det blir såhär. Märkena som gör datorer nuförtiden blir mer och mer utrustade med specialversioner av program. Har t.ex. haft program för inspelning som bara funkar ihop med ett visst märke på ljudkort, det word ordbehandlingsprogram som man kunde få med till HP-lappisen (värde 1295 kr stod det) visade sig bara fungera till märket HP etc. HAr märkt med denna Toshiba att den verkligen är ihopsnörad runt sin egen idé om vilka program som ska ingå och styra datorn, ligga som primära program.

Nu hittade datorn plötsligt både cd-romläsaren och nyss hittade den modemet. Bra. Att ta bort en svit MS Office Pro, förvisso i testversionsformat, är ju rena våldtäkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har hela Påsken gått... har fått ihop nätadaptern nu så jag ska installera mitt nya ljudkort (som företaget i England inte skickade med nätadapter till). Installera andra program börjar jag nog med dock...

Idag blir det lammbog med potatis och grönsallad samt Påsktårta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dåligt när man ska spela in film/sport or whatever på dvd-n hemma.... Först ska man trycka för i kabelboxtablån vilket program man ska spela in via timer. Jepp... så blinkar rutan för programmet ifråga. So far so good. Därefter tar man sig in i dvd-recorderns inspelningsläge via HHD-knappen och väljer timerläge där med. Skriver där in klockslaget och det styrs av när och hur länge programmet varar kan man ju tycka, men icke... OM programmet är förskjutet i tablån så skulle man ha klickat för även NÄSTA program i tablån i kabelboxen. Men hallå!!! Antag att det är en film man vill spela in, då måste man klicka för även nästa film. Normalt sett går det kanske, men man kan inte avsluta en sådan inspelning utan skivan blir obrukbar. Och vem vill ha in ett program på samma dvd-r-skiva om man bara vill ha första programmet? Att bara klicka på "förlänga" inspelning i timern på dvd-recorder hjälper inte - har programmet enligt kabelboxens tablå tagit slut så har det tagit slut och inspelningen upphör, ÄVEN om programmet egentligen pågår... Kan ju hända vid tilläggstider i sport t.ex., vilket drabbar mig gång på gång, och man får läsa på text-tv sedan, eller i tidningen, vad resultatet blev när slutminuterna inte kommer med...

Och hela vitsen med timer är ju att man inte ska behöva stå vid dvd-recordern under inspelning.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

ja. nån stationär burk borde de bli. quadcore o 8GB minne, för att vara beredd på 64bitars. eller så skiter man i det, och tar de 3 Gb som XP klarar.

Fast....tja. uhm.

Ja... vilka är de bästa stationära? Så jag slipper kränga mitt E-mu 1616.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att samma ställe i England som jag köpte xylofon, cabasa, Cubase Ess och ljudkortet ifrån, men som inte skickade med nätadaptern, även hade musikdatorer för rimlig penning (åtminstone enligt mig). Men... det stod inte för någon av dem att de var audiooptimerade (i operativsystemet)... Hmm...

Tre olika lappisar och 4 stationära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...